دورخیز مایکروسافت برای راکتورهای هسته‌ای!

کدخبر: ۶۰۰۶۵۳
اقتصادنیوز: مایکروسافت قصد دارد از راکتورهای هسته‌ای برای تأمین قدرت پردازشی هوش مصنوعی استفاده کند.
دورخیز مایکروسافت برای راکتورهای هسته‌ای!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از زومیت، هوش مصنوعی به قدرت پردازشی بسیار زیادی نیاز دارد و مایکروسافت با تدوین نقشه‌ی راه جدید، می‌خواهد ازطریق راکتورهای هسته‌ای کوچک سراغ تأمین قدرت مورد نیازش برود. فراخوان شغلی مایکروسافت نشان می‌دهد این شرکت به‌دنبال استخدام یک متخصص فناوری هسته‌ای است.

هوش مصنوعی نوشابه جدید کوکاکولا را ساخت+عکس

مایکروسافت به‌طور مشخص‌تر می‌گوید که تیمی برای ارزیابی فنی فرآیند استفاده از «راکتورها و میکروراکتورهای هسته‌ای ماژولار کوچک» تشکیل داده است و اکنون به‌دنبال فردی می‌گردد تا این تیم را رهبری کند. بر اساس گفته‌ی مایکروسافت، راکتورهای مورد بحث برای تأمین قدرت پردازشی سرورهای ابری و هوش مصنوعی مبتنی‌بر این سرورها کاربرد خواهند داشت.

هشدار تامل‌برانگیز مدیر سابق گوگل درباره هوش مصنوعی

مایکروسافت می‌خواهد انرژی موردنیاز برای پردازش‌های هوش مصنوعی را ازطریق واکنش «شکافت هسته‌ای» تأمین کند. شکافت هسته‌ای زمانی اتفاق می‌افتد که اتم شکسته می‌شود و انرژی زیادی آزاد می‌کند.

مایکروسافت در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی را بسیار بیشتر کرده است و اکنون قابلیت‌های متنوعی بر پایه‌ی این فناوری ارائه می‌دهد. جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ که شب گذشته منتشر شد، به دستیار هوش مصنوعی کوپایلت مجهز است.

بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، رئیس هیئت‌مدیره‌ی TerraPower است. این شرکت که در حوزه‌ی نوآوری‌های هسته‌ای فعالیت می‌کند، در پی توسعه‌ی راکتورهای ماژولار کوچک جدید برای دیتاسنترها است. بر اساس بیانیه‌ی TerraPower، این شرکت فعلاً هیچ قراردادی با مایکروسافت امضا نکرده است.

هم‌زمان‌با بالا گرفتن بحث تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر، بزرگان صنعت فناوری به انرژی هسته‌ای علاقه‌ی بیشتری نشان داده‌اند. راکتورهای هسته‌ای بدون آزادسازی تقریباً هیچ مقداری از کربن دی‌اکسید، می‌توانند انرژی الکتریکی تولید کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید