وزیر خارجه روسیه با هیات طالبان دیدار نمی‌کند

کدخبر: ۶۰۰۸۷۵
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه کشور روسیه هیچ برنامه‌ای برای دیدار با هیات طالبان که به روسیه سفر کرده است، ندارد.
وزیر خارجه روسیه با هیات طالبان دیدار نمی‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که نشست فرمت مسکو پیرامون افغانستان ۲۹ سپتامبر (هفتم مهر) در شهر قازان برگزار می‌شود.

«ضمیر کابولوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس دپارتمان دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه این هیات طالبان را دعوت کرده بلکه من بودم که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور از آن‌ها دعوت به عمل آوردم. لاوروف هیچ تعهدی در مقابل این مهمانان ندارد. تاکید می‌کنم که طالبان جزو شرکت کنندگان در نشست فرمت مسکو نیست بلکه جزو مهمانان این نشست است. این تفاوت اساسی است.

وی افزود: فرمت مسکو ۱۰ کشور از جمله روسیه، چین، پاکستان، ایران و هند و همچنین همسایگان افغانستان از آسیای مرکزی، قزاقستان و قرقیزستان را که هیچ مرزی با افغانستان ندارند، گردهم می‌آورد. علاوه‌بر طالبان، مهمانان ناظر دیگری از جمله مقاماتی از عربستان، امارات، قطر و ترکیه دعوت شده‌اند.

لاوروف مدعی شد: غرب با حقه به دنبال خریدن زمان برای ارتش اوکراین است

این دیپلمات درباره به رسمیت شناختن فرضی دولت طالبان گفت، برای این منظور طالبان باید ابتدا در عمل ثابت کند که آماده است تا به درخواست‌ها برای ایجاد یک دولت جامع پاسخ دهد. چنین گامی درب را برای به رسمیت شناختن احتمالی باز می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید