لاوروف:

غرب امپراطوری دروغ است

کدخبر: ۵۹۹۸۵۶
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: غرب امپراطوری دروغ است.
غرب امپراطوری دروغ است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: غرب امپراطوری دروغ است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: توسعه نظامی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه که علیه روسیه و چین است، خطر ایجاد یک کانون انفجاری جدید تنش را ایجاد می کند.

سرگئی لاوروف ادامه داد: آمریکا و کشورهای اروپایی اغلب تعهداتی را برعهده می گیرند؛ اما به آنها عمل نمی کنند؛ غرب «امپراطوری دروغ» است.... فدراسیون روسیه نگران است که ایالات متحده و متحدان آسیایی آن به تنش آفرینی های نظامی در شبه جزیره کره بپردازند.

وی در این باره اضافه کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا با تلاش برای تحمیل تلاش‌ های میانجی‌ گرایانه خود بر ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان، بی‌ ثبات‌ سازی را به قفقاز جنوبی وارد می‌ کرده اند.

وزیر امور خارجه روسیه که از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می کرد، گفت: اکنون بروکسل خدمات میانجی‌ گرایانه خود را به (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان تحمیل می کند و همراه با واشنگتن بی ثباتی را در قفقاز جنوبی به ارمغان می آورد. نیروهای حافظ صلح روسیه از هر جهت در برقراری زندگی صلح آمیز در منطقه درگیری قره باغ کمک خواهند کرد.

بیانیه مشترک ایران و مالدیو درباره یک توافق مهم

این مقام مسکو افزود: داستان غم انگیز عدم اجرای توافقات مینسک درباره حل و فصل بحران در اوکراین امروز در اوضاع اطراف کوزوو و صربستان تکرار می شود.

لاوروف از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل از جهانیان خواست تا ازبروز و ظهور یک جنگ بزرگ جلوگیری کنند؛ چرا که این موضوع به صورت مشترک به نفع همگان است.

سرگئی لاوروف در این سخنرانی همچنین خواستار تغییر روش در تشکیل دبیرخانه سازمان ملل شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید