فوری/ زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص شد

کدخبر: ۶۰۰۹۴۹
اقتصادنیوز: نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هفته دوم مهر ماه یعنی هفته پیش رو بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.
فوری/ زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از نیمه مهر ماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود اقدام کنند.

سال تحصیلی ورودی‌های جدید دوره کارشناسی دانشگاه‌ها به دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است پذیرفته شوند، باید از نظر صلاحیت‌های علمی و گزینشی مورد بررسی قرار بگیرند و این امر نیاز به زمان داشت، در نتیجه سال تحصیلی این نو دانشجویان از هفته سوم مهر آغاز می‌شود. 

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد و به طورکلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت‌نام کردند که ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) مرد بوده‌اند.

اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره رد مصوبه کنکوری مجلس

به گزارش ایسنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱) با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی برگزار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید