امام جمعه مشهد: مسئولان باید فساد اقتصادی در کشور را ریشه کن کنند

کدخبر: ۶۰۰۹۸۳
اقتصادنیوز: امام جمعه موقت مشهد گفت: باید مجموعه ای از مسوولان به این امور توجه کنند که فساد اقتصادی در کشور را ریشه کن کنند.
امام جمعه مشهد: مسئولان باید فساد اقتصادی در کشور را ریشه کن کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم رضوی افزود: به هیچ وجه نباید نسبت به مسایل اصلی کشور غفلت و بی توجهی کرد .

وی اظهار کرد: تا امروز ملت ایران در حال رشد و توانمند شدن بوده و دشمن رو به ضعف و ناتوانی است بنابراین باید این جایگاه را حفظ کرد .

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به آغاز هفته وحدت همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) گفت: مساله ایجاد حکومت در دیدگاه پیامبر اکرم( ص) یک اصل است بنابراین باید دین اسلام یک نظام و حکومت داشته باشد.

کاظم صدیقی: مردم از شایعه پراکنی‌ و قبول کردن آن‌ پرهیز کنند

فرزانه بزرگترین نعمتی که خداوند به بشریت به خصوص مردم ایران داده است را نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: دین اسلام بدون داشتن یک قدرت حکومتی و نظام حکومتی نمی‌تواند دین باشد.

وی ادامه داد :دین از نخستین روز طلوعش تا کنون از میان بزرگترین قدرت‌ها دشمن داشته است و همه این دشمنان با دین ضدیت داشته اند.

امام جمعه موقت مشهد گفت:برای آن که دین در زندگی انسانها و در ابعاد مختلف زندگی آنها پیاده شود باید «حکومت» داشته باشد زیرا اگر فرهنگ و دین، دولت داشت باقی می ماند و اگر نداشت محو می‌شود.

فرزانه افزود: اگر انسان به عنوان اشرف مخلوقات بخواهد راه را از بیراهه تشخیص دهد این امر صرفا در سایه نظام اسلامی محقق می شود و در خارج از این چارچوب محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که اگر بخواهیم خداوند در زندگی ما تاثیر داشته باشد باید در نظامی الهی و دینی زندگی کنیم اضافه کرد :آن چه دشمنان اسلام را از ضربه زدن به دین ناامید کرده ماهیت خود دین بوده است.

امام جمعه موقت مشهد گفت: آن چه ایران را برای بشریت الگو کرده است و موجب شده شعله های آتش خشم علیه قدرتهای ظالم در جهان شعله ور شود دین ماست .

حجت الاسلام فرزانه افزود: قدرتی که خواهد توانست به زودی دنیا را فتح کند، دین را در آن بگستراند و عدالت را در دنیا برقرار کند حکومتی است که به وسیله حضرت حجت عصر(ع) تشکیل خواهد شد.

وی خطاب به مردم و مسوولان تاکید کرد: اگر می خواهید این نعمت بی بدیل و نظام مقدس بماند ، قوی تر شود و به حکومت حضرت مهدی (عجل) متصل شود امور مهمی باید محقق شود که از جمله این امور این است که معیشت مسوولان باید همانند و مشابه معیشت مردم باشد در غیر این صورت چه طور یک مسوول می‌تواند به مردم خدمت کند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: باید مجموعه ای از مسوولان به این امور توجه کنند که فساد اقتصادی در کشور را ریشه کن کنند، تبعیض را از بین ببرند ، طبقه مستضعف را مورد توجه قرار دهند و البته مراقب دشمن باشند زیرا دشمن با هزاران ترفند حمله می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید