علی‌اف قهر کرد/ دست رد آذربایجان به سینه اروپا

کدخبر: ۶۰۲۰۶۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آذربایجان در نشستی که قرار است با مقامات ارمنستان و اروپا که فردا برگزار شود شرکت نخواهد کرد.
علی‌اف قهر کرد/ دست رد آذربایجان به سینه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در نشستی که قرار است با حضور مقامات ارمنستان و اتحادیه اروپا شرکت نخواهد کرد.

ایران و آذربایجان توافق کردند/ پلن نظامی تهران-باکو در دریای خزر

طبق گزارش  خبرگزاری بلومبرگ، گفته می‌شود این نشست پنجم اکتبر (فردا) در شهر «گرانادا» اسپانیا برگزار خواهد شد و با توجه به تحولات سیاسی قره‌باغ و روابط بین کشور‌های ذیربط حائز اهمیت است. در همین حال، دلایل غیبت علی اف از این نشست هنوز فاش نشده است.

اظهارات عجیب مدودف درباره بودجه اوکراین

قرار است نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در این نشست حضور داشته باشند.

در همین حال، بازداشت مقامات پیشین قره‌باغ کوهستانی ادامه دارد. خبرگزاری‌های دولتی جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) گزارش دادند چهار تن از رهبران سابق منطقه قره باغ کوهستانی توسط سرویس امنیت دولتی آذربایجان بازداشت و به باکو منتقل شدند. سه تن از این افراد رئیس جمهور دوره‌های پیشین و یک نفر رئیس سابق پارلمان قره‌باغ بوده است.

مقامات ارشد اتحادیه اروپا و سران بسیاری از کشور‌های عضو این اتحادیه اقدامات جمهوری آذربایجان در خصوص مسئله قره‌باغ را محکوم کرده اند. با این حال، اتحادیه اروپا تاکنون فراتر از تخصیص کمک‌های بشردوستانه، اقدام دیگری در پاسخ به این بحران انجام نداده است. دیپلمات‌ها می‌گویند اعضای اتحادیه اروپا در تلاش برای دستیابی به اجماع هستند. برخی کشور‌ها مانند فرانسه و هلند می‌خواهند اقدامات محدود کننده سختی را در نظر بگیرند، در حالی که برخی دیگر مانند مجارستان و رومانی تمایلی به این کار ندارند.

تیتر یک
کارگزاری مفید