عربستان به عملیات طوفان الاقصی واکنش نشان داد/هشدار داده بودیم!

کدخبر: ۶۰۲۶۱۳
اقتصادنیوز: وزارت خارجه عربستان درخصوص درگیری‌های بین اسرائیل و فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.
عربستان به عملیات طوفان الاقصی واکنش نشان داد/هشدار داده بودیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تنش میان فلسطین و اسرائیل و حفاظت از غیرنظامیان و نیز خویشتن‌داری شد.

حمله تند روسیه به آمریکا/ مسکو توپ جنگ اسرائیل را به زمین واشنگتن انداخت

طبق گزارش  سایت شبکه خبری روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است، عربستان تحولات بی‌سابقه میان شماری از گروه‌های فلسطینی و نیروهای رژیم اشغالگر را که منجر به افزایش سطح خشونت در تعدادی از جبهه‌ها شده است، از نزدیک دنبال می‌کند.

ژنرال به اسارت در آمد/ فرمانده لشکر ویژه اسرائیل در دستان حماس

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، عربستان بارها نسبت به خطرات انفجار اوضاع به دنبال تداوم اشغالگری و محرومیت ملت فلسطین از حقوق مشروعشان و همچنین تکرار اقدامات تحریک‌آمیز سیستماتیک علیه مقدسات آن هشدار داده است.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود اعلام کرد که این کشور مجدداً خواستار «برعهده گرفتن مسئولیت جامعه جهانی و فعالسازی روند مسالمت‌آمیز صلح شد» که مورد قبول باشد و منجر به راهکار تشکیل دو دولتی در راستای برقراری امنیت و صلح در منطقه و حفاظت از غیرنظامیان شود.

محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس امروز از شروع عملیات «طوفان الاقصی» علیه دشمن اسرائیلی خبر داد. در این عملیات تاکنون ۲۲ صهیونیست به هلاکت رسیده‌ و بیش از ۵۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

وی اعلام کرد، دشمن اسرائیلی و سربازانش به مسجدالاقصی تعدی کردند و مقاومت قبلاً به آنها هشدار داده بود.

الضیف گفت، به دلیل جنایت‌های اشغالگر در سال جاری میلادی صدها فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند، درخواست مقاومت برای معامله مبادله بشردوستانه رد شد و هر روز تخلفات در کرانه باختری ادامه دارد.

وی اعلام کرد، از امروز هماهنگی امنیتی با دشمن اسرائیلی پایان می‌یابد. طوفان الاقصی بسیار بزرگتر از آنچه است که اشغالگران تصور می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید