هجوم بشقاب پرنده ها به آسمان این نقطه از جهان !+تصاویر

کدخبر: ۶۰۲۶۹۲
اقتصادنیوز: مردم محلی مریلند از سال ۱۹۹۵ تاکنون، نزدیک به ۲۰۰۰ مورد اشیاء عجیب در آسمان مشاهده کردند.
هجوم بشقاب پرنده ها به آسمان این نقطه از جهان !+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از دیلی میل،  ساکنان هشتمین ایالت کوچک‌ آمریکا، مشاهده یک مثلث سیاه کف صاف با چراغ‌های سبز، یک بشقاب‌پرنده کلاسیک و یک هواپیمای بیضی‌شکل را گزارش کرده‌اند که حدود یک دقیقه و نیم ثابت مانده بود.

گزارش‌های مربوط به این پدیده که در یک پایگاه داده جمع‌آوری شده‌اند، نشان می‌دهند اولین مورد ثبت‌شده در مریلند به ۱۵ مه ۱۹۴۶ برمی‌گردد اما تا ژوئن ۲۰۱۷ هیچ مورد دیگری گزارش نشده بود. مشاهده‌های جدیدتر مانند گوی‌های درخشانی که در آوریل گذشته برفراز شهر «اوشن سیتی»(Ocean City) مشاهده شدند، اکنون ظرف چند روز به پایگاه داده گزارش می‌شوند.

شاهدی از «اوشن سیتی» که در بخش دفاعی کار می‌کند، به پایگاه داده یوفوها نوشت: من و دخترم بالا را نگاه کردیم و دیدیم که چهار گوی به صورت دایره‌ای حرکت می‌کنند. سپس آنها به وسط دایره حرکت کردند و پس از آن به عقب بازگشتند.

اگرچه تعداد مشاهدات در مریلند بیشتر از ایالت‌های بسیار بزرگتر آمریکا مانند آلاسکا، تگزاس و مین بوده‌اند اما «پیتر داونپورت»(Peter Davenport) مدیر «مرکز ملی گزارش یوفوها»(NUFORC) که پایگاه داده را مدیریت می‌کند، در تفسیر کردن این داده‌ها احتیاط می‌کند.

داونپورت در مصاحبه با دیلی‌میل گفت: هر گزارش در مورد دیدن یوفوها، مربوط به مشاهده کردن یک فضاپیمای بیگانه نیست. داده‌ها سرشار از مواردی هستند که هویت اشتباه و شوخی‌های بی‌سابقه را در بر دارند.

با وجود این، ردیاب‌های مرکز ملی گزارش یوفوها برای حفظ رکورد این مشاهدات که آژانس‌های فدرال برای دهه‌ها نادیده گرفته‌اند، سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر داشته‌اند.

به عنوان مثال، سیاست رسمی «اداره هوانوردی فدرال آمریکا»(FAA) چندین دهه است که می‌گوید خلبانان تجاری و سایر غیرنظامیان نباید برای گزارش دادن پدیده‌های هوایی ناشناخته به آژانس خود را به زحمت بیندازند. طبق دستورالعمل اطلاعات هوانوردی اداره هوانوردی فدرال آمریکا، هرکسی که چیز عجیبی در آسمان می‌بیند، باید به داوطلبان مرکز ملی گزارش یوفوها گزارش دهد.

از تابستان امسال، هیئت مشاوره ناسا توصیه کرده است که آژانس هوایی غیرنظامی، مشاهده عمومی یوفوها را در سیستم گزارش ایمنی هوانوردی خود بپذیرد اما داونپورت گفت که گروهش در گزارش‌های جدید غرق شده‌اند زیرا بررسی موضوع یوفو در سالن‌های کنگره، داخل پنتاگون و رسانه‌های خبری به اوج خود رسیده است.

وی افزود: برای من دلگرم‌کننده است که در حال حاضر افراد زیادی مراجعه می‌کنند. ما نسبت به شش ماه یا یک سال پیش، گزارش‌های بسیار بیشتری را دریافت می‌کنیم. گزارش‌هایی در مورد یوفو وجود دارد که احتمالا از بیشتر شهرهای کشور می‌آیند.

گزارش شده است که کالیفرنیا با بیش از ۱۵ هزار مورد، بیشترین مشاهده یوفوها را در میان همه ایالت‌های آمریکا دارد. در کالیفرنیا تنها در سال جاری بیش از ۲۰۰ شیء پرنده دیده شده است.

مریلند شاهد ۱۹۲۳ مورد بوده است که در ۱۸۱۸ گزارش موجود در پایگاه داده غیرنظامی ثبت شده‌اند.

برخی از قانع‌کننده‌ترین پرونده‌های مریلند در سال گذشته، به شرح زیر هستند.

  • پنجم اوت ۲۰۲۳، بالتیمور

  • چهارم ژوئیه ۲۰۲۳، برانزویک

  • ۱۹ مارس ۲۰۲۳، پریویل

  • هفتم نوامبر ۲۰۲۲، راکویل

ایالت مریلند کانون مشاهده یوفوها
پنجم اوت ۲۰۲۳، بالتیمور
ایالت مریلند کانون مشاهده یوفوها
۱۹ مارس ۲۰۲۳، پریویل
ایالت مریلند کانون مشاهده یوفوها
هفتم نوامبر ۲۰۲۲، راکویل
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید