کرونا در این استان غوغا کرد/ هشدار مهم به مردم

کدخبر: ۶۰۴۰۴۷
اقتصادنیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در هفته گذشته ۳۵۰ مورد نمونه کرونا گرفته شده و ۲۲ مورد مثبت بود که۶ درصد نسبت به هفته ماقبل و ۱۵ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش موارد مثبت را شاهد بودیم.
کرونا در این استان غوغا کرد/ هشدار مهم به مردم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، موارد مثبت کرونا هفته گذشته نسبت به ماه قبل در خراسان جنوبی ۱۵ درصد افزایش یافت.

مجید شایسته اظهار کرد: در هفته گذشته ۳۵۰ مورد نمونه کرونا گرفته شده و ۲۲ مورد مثبت بود که۶ درصد نسبت به هفته ماقبل و ۱۵ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش موارد مثبت را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: همچنین شیوع آنفلوآنزا نیز در ماه اخیر شدت بیشتری داشته به طوری که در هفته گذشته ۲۲۷ مورد نمونه گیری شده و ۵۷ مورد معادل ۲۵ درصد نمونه ها مثبت شده است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه این آمار نیز نسبت به هفته ما قبل ۱۰ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل ۲ برابر شده است گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون در استان ۸۵۰ مورد نمونه گیری تست آنفلوآنزا انجام شده که ۱۳۸ مورد مثبت و ۷۲۰ مورد هم بستری شده اند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه فوتی منتسب به کرونا یا آنفلوآنزا در این مدت گزارش نشده است.

شایسته تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از ویروس گرفتن جلوی دهان و بینی هنگان عطسه کردن است، برای این مهم می‌توان از چند دستمال کاغذی استفاده کرد و بعد از پایان سرفه یا عطسه آن را به سطل زباله انداخت.

وی یادآور شد: به افرادی که سرماخوردگی یا علائمی شبیه آن دارند توصیه می‌شود هنگام حضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند اما افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک به صورت مداوم ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به علائم مشکوک به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: شهروندان در صورتیکه مشاهده علائمی از قبیل تب، سردرد، تنگی نفس، اسهال، سرفه و عطسه و گلودرد بایستی در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کووید می‌تواند از ابتلای فرد به فرم کشنده بیماری جلوگیری کند اظهار داشت: توصیه می شود افرادی بالای ۱۸ سال که از آخرین نوبت ترزیق واکسن آن‌ها ۶ ماه گذشته است، یک نوبت یادآور دریافت کنند .

شایسته یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شستشو مرتب دست‌ها، تلقیح دز یادآور واکسن، تهویه مطبوع هوا در مکان‌های عمومی و بسته در اولویت قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید