جهش بزرگ در کشاورزی با ماهواره!

کدخبر: ۶۰۴۹۵۶
اقتصادنیوز:ماهواره‌ها می‌توانند به ما کمک کنند که متوجه شویم چه مقدار آب برای آبیاری مصرف می‌شود.
جهش بزرگ در کشاورزی با ماهواره!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صرفه جویی و مدیریت آب، همیشه محور کشاورزی بوده و آبیاری مصرف‌کننده اصلی این منبع است.

ردپای فرازمینی‌ها جایی در نزدیکی مریخ

طبق گزارش ارث، نتایج گزارش آژانس فضایی اروپا می‌گوید که ما بیش از هر هدف دیگری از آب برای آبیاری استفاده می‌کنیم اما نظارت جهانی بر این شیوه‌ها نداریم.

آخرین خبر درباره خسارات زلزله شیراز

بنا بر این گزارش، با افزایش تقاضای جهانی برای آب، عمدتاً به دلیل افزایش جمعیت و بحران آب‌ و هوا، دانشمندان در حال بررسی راه‌حل‌های نوآورانه برای این چالش هستند. یک راه‌حل امیدوارکننده، استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای اندازه‌گیری میزان مصرف آب در آبیاری است.

بیش از ۷۰ درصد از آب استخراج شده از منابع سطحی یا زیرزمینی زمین برای آبیاری استفاده می‌شود و نظارت محدودی بر این انحراف عظیم آب وجود دارد، به‌ویژه زمانی که تعامل مستقیم با چرخه آب طبیعی زمین باشد.

بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در مجله Earth System Science Data، پیشرفت‌های اخیر در فناوری ماهواره ممکن است پاسخی به این نظارت باشد.

از آنجایی که جهان با چالش‌های فزاینده ایجاد تعادل در تولید موادغذایی و پایداری محیطی مواجه است، ابزارهایی مانند این سیستم‌های نظارتی مبتنی بر ماهواره ضروری می‌شوند.

هدف نهایی این است که مصرف جهانی آب به ویژه برای کشاورزی یک رقم قابل اندازه‌گیری و قابل مدیریت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

      اقتصادنیوز: رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند:…

    کارگزاری مفید