واکنش آمریکا به آزادی ۲ اسیر دیگر توسط حماس

کدخبر: ۶۰۵۶۶۶
اقتصادنیوز: آمریکا از آزادی ۲ اسیر صهیونیستی توسط حماس با انگیزه بشردوستانه استقبال کرد و گفت که از این بابت «بسیار خشنود» است.
واکنش آمریکا به آزادی ۲ اسیر دیگر توسط حماس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه ام.اس.ان.بی.سی اظهار کرد: ما از آزادی ۲ گروگان اسرائیلی که بعد از آزادی شهروندان آمریکا در روز جمعه رخ داد، بسیار خرسندیم.

رویترز گزارش داد، گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پیامی اعلام کرد که این گردان‌ها شامگاه دوشنبه دو اسیر صهیونیستی را با انگیزه بشردوستانه آزاد کرده است.

ابوعبیده سخنگوی القسام با بیان این که رژیم صهیونیستی همچنان هیچ ارزشی برای موضوع اسرای خود قائل نیست، افزود: به علت بیماری شدید و انگیزه بشردوستانه و با وجود آن که رژیم صهیونیستی بیش از ۸ بار توافقی که با طرف‌های میانجی‌گر بر سر آن برای تحویل این دو اسیر توافق شده بود، زیر پا گذاشته بود، اما تصمیم گرفتیم که بالاخره آنها را آزاد کنیم.

ابو عبیده شنبه شب نیز اعلام کرد که در پی تلاش‌های قطر و در راستای انگیزه‌های بشردوستانه دو اسیر آمریکایی (مادر و دختر) را آزاد کردیم.

در همین حال، خالد مشعل رهبر حماس در خارج تاکید کرد در صورتی که شرایط مهیا و مناسب باشد، تمامی غیرنظامیان اسرائیلی در غزه آزاد خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید