مجلس نمایندگان آمریکا از اسرائیل حمایت کرد/ تصویب یک لایحه مهم

کدخبر: ۶۰۶۱۱۶
اقتصادنیوز: مجلس نمایندگان آمریکا لایحه حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس را با ۴۱۲ رای موافق و ۱۰ رای مخالف تصویب کرد.
مجلس نمایندگان آمریکا از اسرائیل حمایت کرد/ تصویب یک لایحه مهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) از طریق لایحه ۷۷۱ که از سوی «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده بود، حمایت خود را از رژیم صهیونیستی در برابر حماس نشان دادند.

شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در چهارمین تلاش خود توانست مایک جانسون را به عنوان رئیس جدید مجلس انتخاب و جای خالی باقی مانده به دنبال برکناری «کوین مک‌کارتی» در سه هفته پیش را پر کند.

برکناری تاریخی کوین مک‌کارتی، در حالی‌که پیش از این هیچ رئیس دیگری از مجلس نمایندگان آمریکا برکنار نشده بود، پس از آن رخ داد که کنگره به یک بسته بودجه داخلی اضطراری برای جلوگیری از تعطیلی دولت رای داد. در این بودجه ۴۵ روزه که برای ادامه کار دولت در نظر گرفته شد، هیچ کمکی به اوکراین ارائه نشده است.  

به‌رغم آنکه ۴۲۰ نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از لایحه حمایت از رژیم صهیونیستی حمایت  کردند، گروهی از دموکرات‌ها از جمله «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، «رشیده طلیب»، «آیانا پرسلی»، «ایلهان عمر»، «جمال بومن»، و «کوری بوش» تصمیم گرفتند تا از رژیم صهیونیستی در این جنگ حکایت نکنند.

این لایحه به دنبال آغاز عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه رژیم صهیونیستی در اوایل ماه جاری میلادی ارائه شد. رژیم صهیونیستی نیز در جریان حملات علیه غزه، حداقل 6000 نفر را به شهادت رسانده و با محاصره این باریکه، دسترسی ساکنان آن منطقه به آب آشامیدنی، برق و مواد غذایی را قطع کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید