اظهارات مهم ضرغامی درباره ایرانی‎‌های خارج از کشور

کدخبر: ۶۰۶۷۶۹
اقتصادنیوز: وزیر میراث‌فرهنگی گفت: تصوری اشتباه درباره ضدانقلاب بودن ایرانیان خارج از کشور از سوی اقلیتی در قدرت که صاحب رسانه هم هستند، وجود دارد.
اظهارات مهم ضرغامی درباره ایرانی‎‌های خارج از کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یکشنبه هفتم آبان‌ماه در نشست اعضای کارگروه گردشگری شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: مشکل ایرانیان خارج از کشور تنها در دولت سیزدهم قابل حل است. آیت‌الله رئیسی با تمام وجود در این راستا جلو آمده است که باید از این فرصت با توجه به موقعیت ایشان در نظام استفاده کرد.

ارائه گزارش آخرین تحولات منطقه به دولت توسط امیرعبداللهیان

او افزود: برای این کار باید زیر میز بزنیم و با تغییر رویکردهای قبلی، کاری متفاوت انجام دهیم که به نتیجه برسد. با رفع موانع، ارائه پیشنهادهای نو و کنار گذاشتن رویه‌های پیشین باید با جسارت، تدبیر و برنامه‌ریزی و عمل کنیم.

مسعود پزشکیان: حجاب امری پرورشی است/ با زور کاری درست نمی‌شود

ضرغامی، با بیان اینکه زمینه بسیاری از فعالیت‌هایی که برای ایرانیان خارج از کشور متصور است در گردشگری تجلی دارد، اظهار کرد: من شخصا در این حوزه انگیزه دارم که با هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های مرتبط راه را برای حضور آنها باز کنیم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در ادامه گفت: تصوری اشتباه مبنی بر ضدانقلاب بودن ایرانیان خارج از کشور از سوی اقلیتی در قدرت که صاحب رسانه هم هستند، وجود دارد. باید این عقاید و جبهه‌گیری‌ها را از میان برداریم.

ضرغامی، بر ضرورت ایجاد اتصال و گفت‌وگو با ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد و افزود: باید به آنها اطمینان دهیم که با آمدن به ایران خطری تهدیدشان نمی‌کند و سود این مسئله بسیار زیاد است. من با تمام قوا برای حل این موضوع آمادگی دارم.

او همچنین گفت: برگزاری این نشست فرصتی برای ایجاد طوفان فکری و ارائه پیشنهادهای لازم در راستای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور است که باید از آن استفاده شود.

 جذب سرمایه از ۷ ایرانی خارج از کشور 

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری، در ادامه این نشست، به تشریح چهار محور اصلی فعالیت‌های کارگروه گردشگری شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور  پرداخت و به احصا و شناسایی ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور در حوزه گردشگری به‌عنوان اولین محور فعالیت‌های این کارگروه اشاره کرد و افزود: ۴۵۰ متخصص گردشگری شناسایی شدند و با استفاده از ظرفیت‌های آنها شبکه‌ای با عنوان «شگرف» (شبکه متخصصان گردشگری فارسی‌زبان) تشکیل شده است که در حوزه گردشگری به کار گرفته خواهد شد.

معاون گردشگری، به تولید محتوا برای ایرانیان خارج از کشور و استفاده از ظرفیت آنها برای انتشار جاذبه‌های ایران، همچنین جذب سرمایه‌گذاران ایرانیان خارج از کشور به‌عنوان دومین و سومین محور ماموریت‌های این کارگروه اشاره کرد و افزود: ۲۹۱ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری صورت گرفته که عمده این رقم توسط هفت ایرانی خارج از کشور بوده است.

شالبافیان، با اشاره به همکاری با وزارت امور خارجه برای تهیه و تدوین ۲۱۰ بسته‌ سرمایه‌گذاری، گفت: از ۱۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی‌شده در حوزه گردشگری ۲۱۰ بسته احصا و تمام مجوز و استعلامات لازم اخذ شده است.

شالبافیان، همچنین از تعیین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری نمایشگاه‌ و جشنواره، صدور مجوز از سوی دولت برای ایجاد دفاتر اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، استفاده از ظرفیت کنسولی سفارتخانه‌ها برای ارائه محتوا و معرفی جاذبه‌های ایران به‌عنوان سه مصوبه‌ قابل ارائه در آینده خبر داد.

ایجاد ارتباط و تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور، تقویت قرابت‌های فرهنگی با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، شناسایی موانع ضد انگیزش، ارائه مشوق‌های مالی و گمرکی، رفع موانع صادرات ایرانی، استفاده از ظرفیت رایزن‌های فرهنگی و سفرا برای دعوت از ایرانیان خارج از کشور، استفاده از فرصت بررسی لایحه «حمایت از ایرانیان خارج از کشور» در مجلس شورای اسلامی، و تدبیر برای ایرانیان دوتابعیتی از جمله مواردی بود که اعضای کارگروه گردشگری شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در این نشست مطرح کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید