افشاگری روسیه درباره آمریکا/ استفاده واشنگتن از آفریقایی‌ها برای آزمایش‌های پزشکی!

کدخبر: ۶۰۷۵۷۴
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا از آفریقا به عنوان حوزه آزمایشگاهی سوء استفاده کرده و پروژه‌های تسلیحاتی «ناتمام» خود را به بهانه «بهداشت عمومی» از اوکراین به این قاره منتقل می‌کند.
افشاگری روسیه درباره آمریکا/ استفاده واشنگتن از آفریقایی‌ها برای آزمایش‌های پزشکی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا از آفریقا به عنوان حوزه آزمایشگاهی سوء استفاده کرده و پروژه‌های تسلیحاتی «ناتمام» خود را به بهانه «بهداشت عمومی» از اوکراین به این قاره منتقل می‌کند.
ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع بیولوژیکی، شیمیایی و رادیولوژیکی روسیه، ابراز کرد که آزمایشات «غیرقانونی» در نیجریه و دیگر کشورهای آفریقایی درجریان است.

مذاکرات هسته‌ای به روی میز بازگشت! دیدار هسته‌ای علی باقری و انریکه مورا در ژنو

به گفته وی، آژانس امنیت ملی و آژانس کاهش تهدیدات دفاعی آمریکا ریاست این پروژه را برعهده دارند.
کریلوف، عنوان کرد که واشنگتن پروژه های بیولوژیک در نیجریه با هدف مقابله با «آچ آی وی» و «ایدز» انجام می‌دهد.

رئیسی: دلیل دشمنی با ایران مردمی بودن نظام است

این فرمانده روسی در ادامه گفت که آمریکا از مردم نیجر به عنوان نمونه‌های مجانی برای آزمایش‌های پزشکی سوءاستفاده می‌کند.
کریلوف، پیش‌تر نیز در یک نشست خبری گفته بود: «مایلم اشاره کنم که تلاش‌های روسیه برای افشای فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی غیرفانونی آمریکا و بدتر شدن وضعیت اپیدمیک در محل‌ تاسیسات بیولوژیک اروپا، دولت آمریکا را مجبور کرده تحقیقات با کاربری دوگانه را به کشورهای آفریقایی منتقل کند.»
او همچنین گفت که طبق اسناد گردآوری شده توسط روسیه، پیمانکاران مهم آمریکایی فعالیت‌های مرتبط را در جمهوری دموکراتیک کنگو، سیرالئون، کامرون، اوگاندا و آفریقای جنوبی پایه‌ریزی کرده‌اند.
سال ۲۰۰۵، واشنگتن حداقل ۲۲۴ میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه‌های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود ۳۰ موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می‌شود. شبکه‌ای از بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید