مقام سابق اسرائیلی: در جنگ پیروز نمی‌شویم

کدخبر: ۶۰۸۱۱۹
اقتصادنیوز: رهبر مخالفان کابینه اسرائیل گفت: اسرائیل نه جای امنی است و نه یک کشور اخلاقی و نه یک قدرت منطقه‌ای و در جنگ هم پیروز نمی‌شود.
مقام سابق اسرائیلی: در جنگ پیروز نمی‌شویم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «یائیر لاپید»، که تا چند ماه پیش نخست وزیر اسرائیل بوده و هم اکنون رهبر مخالفان کابینه است در سخنانی اذعان کرد «اسرائیل نه جای امنی است و نه یک کشور اخلاقی و نه یک قدرت منطقه‌ای و در جنگ هم پیروز نمی‌شود».

اعلام زمان سخنرانی بعدی سید حسن نصرالله؟

انتقادها از اسرائیل پس از سخنان «عمیخای الیاهو»، وزیر میراث اسرائیل، درباره بمباران اتمی نوار غزه به شدت افزایش یافته است. 

شناسایی عامل اصلی مخالفت نتانیاهو با آتش‌بس!

الیاهو، صبح امروز یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی «کول براما» گفت، «ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس میزند. اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من میخواهم؟ خیر. شاید ۶۰ درصدش باشد».

به گزارش «یدیعوت آحارونوت»، الیاهو، در پاسخ مجری که پرسید، چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب اتم دارید، با بیان اینکه «در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد»، گفت: این هم یکی از راه‌هاست. راه دیگر مطمئن شدن از چیزی است که برای ما مهم است. آنها از مرگ نمیترسند پس این کاری نمیکند برای آنها. باید بفهمیم چه چیزی آنها (مردم غزه) را میشکند... ما با اخلاق من‌درآوردی، بازدارندگی ارتش دفاعی اسرائیل را شکسته‌ایم».

پیشتر موشه ویگلین، عضو سابق پارلمان اسرائیل، نیز خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. او با عنوان کردن «انتقام خشن» در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: موشک اریخا! موشک اریخا. هشدار راهبردی. قبل از فکر کردن به وارد کردن نیروها[ی زمینی به غزه]. سلاح روز قیامت. این نظر من است. 

موشک اریخا، موشکی قاره پیماست که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد و برد آن حدود ۶۵۰۰ کیلومتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید