وزارت دفاع روسیه: سامانه «ام۷۷۷» ساخت آمریکا منهدم شد

کدخبر: ۶۰۸۳۷۳
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته، از انهدام یک سامانه «ام۷۷۷» ساخت آمریکا خبر داد.
وزارت دفاع روسیه: سامانه «ام۷۷۷» ساخت آمریکا منهدم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یک سامانه «ام۷۷۷» ساخت آمریکا منهدم شد.

صدور یک بیانیه مهم ازسوی وزارت دفاع روسیه

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور کوپیانسک، حملات اوکراین در نزدیکی مناطقی نزدیک خارکیف دفع شد؛ کی یف حدود ۱۳۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: در محور کراسنولیمانسک، تلفات دشمن بالغ بر ۱۰۰ نیروی نظامی و همچنین ۴ خودروی جنگی زرهی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور دونتسک، ۲ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و بالغ بر ۲۲۰ نیروی نظامی کی یف کشته شدند. در محور دونتسک جنوبی، نیروهای مسلح اوکراین مورد هدف قرار گرفتند و حدود ۱۱۵ نیروی نظامی کی یف کشته و زخمی شدند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور زاپروژیا تلفات نیروهای اوکراین بالغ بر ۱۶۰ نیروی نظامی و همچنین یک سیستم توپخانه ام ۷۷۷ ساخت آمریکا بود.

جنگجویان سابق واگنر با نیروهای چچن تمرین می‌کنند

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید