ترافیک محله پیروزی انفجاری می شود

کدخبر: ۶۰۸۳۷۶
اقتصادنیوز : شهرداری تهران در کمیسیون ماده ۵ مجوز ساخت یک مجتمع مسکونی ،تجاری و خدماتی را در خیابان پیروزی صادر کرده که با توجه به مشکلات ترافیکی و کمبود سرانه های خدماتی در این محله مشکلات زیادی را برای این محدوده ایجاد خواهد کرد .
ترافیک محله پیروزی انفجاری می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،ماه گذشته مصوبه ای برای یکی از املاک درشت دانه بانک های خصوصی در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران اخذ شده که اجازه ساخت یک مجتمع حدود ۸۰۰ واحدی مسکونی-تجاری و خدماتی با تراکم ۶۰۰درصد در ۱۲ طبقه را در چهارراه معروف کوکاکولای خیابان پیروزی فراهم می کند. مجتمعی که تیر خلاصی به خیابان پیروزی و چهارراه معروف و پررفت و آمد آن است.

یکی از کارشناسان حوزه شهری درخصوص این مصوبه کمیسیون ماده به اکوایران می گوید :‌زمین مزبور ضمن اینکه ظرفیت و کیفیت این حجم بارگذاری مسکن را کنار خیابان شلوغ پیروزی ندارد، در تامین خدمات حدود ۲۰۰۰ نفر ساکن جدید خود به ویژه کاربری آموزشی، چالش و ابهامات جدی دارد.فارغ از کم و کیف این رای کمیسیون ماده ۵ و بارگذاری سنگین آن و ابهامات نحوه برخورد با قانون منع فروش و مسائل تامین خدمات و...، مساله‌ای که اساسا مطرح می شود برخورد و نگاه بنگاه دارانه با این نوع املاک توسط بانک هاست.

به گفته کارشناسان شهری، در سال گذشته و جاری، پرونده هایی از سوی بانک های عمدتا خصوصی به سوی شهرداری تهران گسیل شده که شاید خواسته های آن ها (با همراهی و حمایت شهرداری و کمیسیون ماده ۵) مصداق بارزی از بنگاه داری بانک ها باشد.این رویه اگرچه درآمدهای قابل توجهی نصیب شهرداری می کند اما می تواند تبعات و آثار منفی شهری (مثل ترافیک و آلودگی و تراکم) برای بافت های شهری و از دیگر سو آسیب هایی مانند اخلال در بازار املاک و مسکن را با خود به همراه داشته باشد.

این پرسش از سوی این گروه از کارشناسان مطرح می شود که شهرداری و کمیسیون ماده ۵ در مسیر تقویت بنگاه داری بانک ها گام بر می دارند؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید