در ۳۲ روز گذشته یک و نیم میلیون نفر در غزه آواره شدند

کدخبر: ۶۰۸۵۳۰
اقتصادنیوز: دبیر ستاد حقوق بشر ایران با اشاره به انتقال اجباری جمعیت در پی جنگ غزه گفت: در همین ۳۲ روز گذشته نزدیک به یک و نیم میلیون نفر به صورت داخلی آواره و جابجا شدند.
در ۳۲ روز گذشته یک و نیم میلیون نفر  در غزه آواره شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کاظم غریب آبادی، در نشستی در خصوص فجایع رخ داده غزه گفت: ما شاهد جنایاتی در چارچوب هم حقوق بشر و هم حقوق کیفری بین المللی هستیم.  

شمار قربانیان کرانه باختری از مرز 172 نفر گذشت

وی افزود: انواع جنایات را رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته در نوار غزه انجام داده است. آنچه که در قلمروی صلاحیت حقوق بین المللی کیفری انجام می گیرد جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل زدایی و پاک سازی نژادی و قومی است و مصادیقش متعدد است.

اسرائیل سرانجام مجبور به تبادل اسرا خواهد شد!

غریب آبادی، گفت: تاکنون  ۴۰ هزار نفر در نوار غزه شهید و مجروح شده‌اند. این یک شاخصه است از جنایاتی که گفتم که در کمتر از ۳۲ روز رخ داده است. ظرف  ۷۵ سال، ۱۰۰ هزار نفر شهید شدند و در ۳۰ روز ۱۰  هزار نفر؛ لذا این جنایت، جنایت عظیمی است که رژیم صهیونیستی اسرائیل در نوار غزه علیه مردم بی پناه فلسطین انجام می‌دهد.

غریب آبادی، ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد این افراد زنان و کودکان هستند، همین زنان و کودکانی که همیشه مدعیان حقوق بشر و امریکا پرچم آنها را بالا نگه می دارند و علیه کشورهای مستقل به بهانه دفاع از حقوق زنان و کودکان  اقداماتی را علیه آنها در سازمان های بین المللی انجام می دهند ولی اینجا زنان و کودکان کشته  و سلاحی می شوند و نهادهای حقوق بشری و مدعیان حقوق بشر و متولیان سازمان های بین المللی انگار که اتفاقی نیفتاده است و حقوق بین الملل نقض نشده است.

وی با اشاره به انتقال اجباری جمعیت گفت: در همین ۳۲ روز گذشته نزدیک به یک  و نیم میلیون نفر به صورت داخلی آواره و جابجا شدند و مصادیق جنایات کیفری بین المللی است و به کارگیری سلاح‌های سمی و ممنوعه از مصادیق این جنایات است.  محاصره و حبس کردن جمعیت نیز از دیگر جنایات است و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته  که ما آب و برق  و سوخت غزه را کامل قطع می کنیم و تا الان هم قطع کردند. البته غزه همیشه در محاصره بوده است ولی این سری خودشان اظهار کرده اند که این کار را می کنیم و این از مصادیق جنایات بین المللی کیفری است. نه تنها قطع کرده اند بلکه اجازه نمی دهند  کمک‌های بشر دوستانه وارد نوار غزه شوند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید