شروط عجیب روسای سیا و موساد در ازای آتش‌بس ۳ روزه در غزه

کدخبر: ۶۰۹۰۹۸
اقتصادنیوز: نشست سه جانبه مقامات قطری و روسای اطلاعات اسرائیل و آمریکا روز پنجشنبه در دوحه برگزار شد تا درباره آزادی اسیران نزد حماس در ازای وقفه بشردوستانه و ورود کمک‌ها به غزه رایزنی شود.
شروط عجیب روسای سیا و موساد در ازای آتش‌بس ۳ روزه در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک منبع دیپلماتیک آگاه به این مذاکرات به سی ان ان گفت: نشست سه جانبه مقامات قطری و روسای اطلاعات اسرائیل و آمریکا روز پنجشنبه در دوحه برگزار شد تا درباره آزادی اسیران نزد حماس در ازای وقفه بشردوستانه و ورود کمک‌ها به غزه گفتگو شود.

در دیدار ویلیام برنز، رئیس سیا، دیوید بارنیا، رئیس موساد و مقامات قطری، طرح پیشنهادی برای آزادی ۱۰ تا ۲۰ اسیر غیرنظامی در ازای توقف سه روزه درگیری و ورود کمک‌های بیشتر و تهیه و ارائه لیستی از بازداشت شدگان در نوار غزه توسط حماس مورد بحث قرار گرفت.

غافلگیری نظامیان اسرائیلی در غزه / حمله پهپادی القسام به تجمع صهیونیست‌ها

سی ان ان روز گذشته به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که هیچ امکانی برای موافقت اشغالگران با توقف دائمی جنگ، بدون آزادی تعداد زیادی از اسیران وجود ندارد.

مذاکرات چندجانبه، که قطر نقش میانجی کلیدی در آن ایفا می‌کند، هفته‌هاست که ادامه دارد و تاکنون چندین ایده را پدید آورده است.

سی ان ان پیشتر گزارش داده بود که یک مقام صهیونیست گفته چنانچه اطمینان حاصل شود که حماس در آزادی اسیران جدی است، تل‌آویو آماده توقف جنگ است.

آنچه مشخص نیست، این است که اشغالگران تا چه زمانی ممکن است مایل به موافقت با این موضوع باشند و تعداد قابل قبولی از اسیران برای آزادی چقدر است.

پیشتر نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مذاکرات برای آزادی اسیران نزد حماس از جمله اتباع آمریکایی، در ازای توقف کوتاه عملیات صهیونیست‌ها در غزه در حال انجام است.

روز گذشته نیز خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع آگاه اعلام کرد که قطر تلاش می‌کند تا در ازای آتش‌بس یک یا دو روزه در نوار غزه، ۱۰ تا ۱۵ اسیر اسرائیلی را که توسط جنبش حماس نگهداری می‌شوند، آزاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید