اعتراف جنگی اسرائیل؛ حماس همچنان قدرتمند است

کدخبر: ۶۰۹۲۲۷
اقتصادنیوز: یک نظامی عالی رتبه اسرائیل که نخواست نامش فاش شود، به المانیتور گفت، «جنبش حماس هنوز بیشتر قدرت خود را حفظ کرده‌ است».
اعتراف جنگی اسرائیل؛ حماس همچنان قدرتمند است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری المانتیور اعلام کرد، با وجود حمله اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر، سران اسرائیل اذعان دارند که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با وجود تخریب زیرساخت‌ها در شمال نوار غزه، هنوز تا نقطه فروپاشی فاصله دارد.

بیانیه مهم وزارت خارجه عربستان/ جزئیات تازه از نشست اضطراری کشورهای اسلامی برای جنگ غزه+ جزئیات

یک نظامی عالی رتبه اسرائیل که نخواست نامش فاش شود، به المانیتور گفت، «جنبش هنوز بیشتر قدرت خود را حفظ کرده‌ است».

گریه خبرنگار الجزیره در ساعات سخت جنگ غزه+ فیلم

این منبع در ادامه گفت: نیروهای جنبش زیر زمین پنهان هستند و می‌تواند از طریق شبکه گسترده تونل‌هایی که زیر غزه حفر کردند، بین جنوب و شمال نوار غزه جابه‌جا شوند.

این افسر ارتش اسرائیل افزود: این ساختار فرماندهی حماس است که بیشترین فشار آسیب را تاکنون متحمل شده در حالی که بیشتر نیروهای این جنبش که تعدادشان ۲۰ هزار تن برآورد می‌شود، آسیبی ندیده‌اند.

کارشناسان نظامی نیز بر این باور هستند که نابودی حماس از منظر نظامی کار آسانی نیست چراکه گروه‌های مقاومت هنوز قادر به جنگیدن هستند و نابود کردن آنها ماه‌ها و حتی به گفته برخی تحلیلگران چندین سال زمان خواهد برد.

روزنامه وال‌استریت ژرونال به نقل از یک منبع که آن را «آگاه» خواند، نوشت، «جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد توان اسرائیل برای تحقق هدف نظامی علنی خود یعنی نابودی جنبش حماس تردید دارد».

این منبع افزود: «حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه می‌تواند به جنبش حماس و زیرساخت‌های آن آسیبی را وارد کند، اما هرگز نمی‌تواند ایدئولوژی حماس را نابود کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید