هدف نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی از زبان امیرعبداللهیان

کدخبر: ۶۰۹۲۶۲
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران گفت: قرار است اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی منجر به توقف جنایت جنگی و نسل‌کشی در غزه شود.
هدف نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی از زبان امیرعبداللهیان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، صبح روز شنبه پیش از سفر رئیس‌جمهور به عربستان سعودی برای شرکت در نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه بیش از ۲۰ روز پیش رئیس‌جمهور درخواست برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی را ارائه کردند و با توجه به اینکه کشور عربستان ریاست دوره‌ای این سازمان را بر عهده دارد مقامات سعودی حداکثر همکاری را برای برگزاری این نشست انجام دادند.

فوری/ حمله ترکیبی حزب الله به شمال اسرائیل+ جزئیات

وی با بیان این که رئیس‌جمهور در این نشست پیشنهادات مهمی را برای توقف جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی در غزه، ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه و مقابله با کوچ اجباری مردم غزه ارائه خواهند داد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این نشست بر این موضوع تاکید خواهد کرد که جنبش آزادی‌بخش حماس یک حرکت آزادی‌بخش فلسطینی است .

اعتراف جنگی اسرائیل؛ حماس همچنان قدرتمند است

وزیر امور جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: در این فرصت چند ساعته و کوتاه رئیس‌جمهور با برخی از سران کشورهای موثر در مورد موضوع  فلسطین دیدار و رایزنی خواهد کرد و در این دیدارها  مسائل دوجانبه نیز  مطرح خواهد شد.

امیرعبداللهیان در سخنان خود در مورد این نشست تاکید کرد: قرار است این اجلاس یک پیام محکم و قوی برای جنگ‌افروزان در منطقه داشته باشد و منجر به توقف جنایت جنگی و نسل‌کشی در غزه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید