فوری/ زلزله شدید استان گلستان را لزراند

کدخبر: ۶۰۹۴۲۰
اقتصادنیوز: فرماندار رامیان گفت: زمین‌لرزه ۴.۱ ریشتری صبح امروز این شهرستان که در مناطق اطراف نیز احساس شد بود تاکنون خسارتی نداشت.
فوری/ زلزله شدید استان گلستان را لزراند

 به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از ایرنا ، علی جوان حاذق‌خواه روز یکشنبه اظهار کرد: با وجود بررسی میدانی و اطمینان از واردنشدن خسارت زلزله، همه نیروهای امدادی و دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت بروز هر خسارت، به یاری مردم بشتابند.

وی بیان کرد: به دلیل وقوع زمین لرزه‌های متعدد در این شهرستان، تاکنون چند دوره آموزشی نحوه مقابله با زلزله و آسیب‌های آن برای مدیران و نیروهای امدادی و عملیاتی رامیان برگزار شده و تلاش کردیم سطح آمادگی ذهنی و عملی آنان را تا حد امکان افزایش دهیم.

مدیرعامل هلال‌احمر گلستان هم گفت: زلزله شب گذشته رامیان بر اساس بازدید میدانی تیم های هلال احمر هیچ گونه خسارتی نداشت.

قاسم غریب‌آبادی اظهارکرد: در پی این حادثه ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش ایرنا از موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران، این زمین لرزه شنبه، ۲۰ آبان ۱۴۰۲ در ساعت ۲۳ و ۴۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه رخ داد.

فاصله این زلزله در چهار کیلومتری رامیان، ۱۳ کیلومتری آزادشهر و ۱۴ کیلومتری خان ببین اعلام شده است.

همچنین ۱۳ آبان هم زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر ساعت ۱۷ و ۳۷ دقیقه و ۹ ثانیه شهر «خان ببین» بخش فندرسک شهرستان «رامیان» در شرق استان گلستان را لرزانده بود.

شهرستان رامیان با افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت که از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شده اند، در چهار نقطه شهری شامل «رامیان، دلند، خان ببین و تاتار علیا» و ۶۳ پارچه آبادی در گستره ۷۸۰ کیلومتر مربع و در دامنه رشته کوه البرز شرقی واقع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید