ماکرون از موضعش در قبال اسرائیل عقب نشست!

کدخبر: ۶۰۹۵۴۲
اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه از مصاحبه اخیر خود با یک رسانه انگلیسی که با انتقاد شدید اسرائیلی‌ها همراه شد، عقب نشینی کرد.
ماکرون از موضعش در قبال اسرائیل عقب نشست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه، روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «اسحاق هرتزوگ»، رئیس اسرائیل، از مصاحبه اخیر خود با یک رسانه انگلیسی که با انتقاد شدید اسرائیلی‌ها همراه شد، عقب نشینی کرد.

حمله همه جانبه حماس به مواضع اسرائیل/این مناطق مورد حمله موشکی قرار گرفتند

بر اساس بیانیه دفتر هرتزوگ، ماکرون، در این گفت‌وگوی تلفنی، مدعی شد که اسرائیل را مسئول آزار و اذیتی که غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی در حمله اسرائیل علیه حماس متحمل می‌شوند، نمی‌داند.

درخواست آفریقای جنوبی برای بازداشت نتانیاهو

رئیس‌جمهور فرانسه بامداد شنبه از اسرائیل خواست بمباران غیرنظامیان در غزه را متوقف کند. 

ماکرون، در مصاحبه‌ای اختصاصی با رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی گفت که اسرائیل باید کشتن کودکان و زنان در غزه را متوقف کند. 

ماکرون در این مصاحبه که در کاخ الیزه انجام شد گفت «هیچ توجیهی» برای این بمباران‌ها وجود ندارد و آتش‌بس به نفع اسرائیل خواهد بود. 

رئیس‌جمهور فرانسه با بیان این ادعا که حق اسرائیل برای «دفاع از خود» را به رسمیت می‌شناسد گفت: «من از آنها می‌خواهم که این بمباران را متوقف کنند.»

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل، در واکنش به درخواست رئیس‌جمهور فرانسه، برای توقف کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه گفت که حماس مسئول مرگ مردم در غزه است و نباید تل‌آویو را محکوم کرد.

نتانیاهو، به درخواست رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص توقف بمباران غزه این‌گونه پاسخ داد: «این کودکان، این بانوان، این سالمندان» در غزه، می‌گویند که مسئولیت تلفات غیرنظامیان بر عهده حماس است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید