فرانسه اسرائیل را محکوم کرد/ خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی باید متوقف شود

کدخبر: ۶۰۶۸۹۰
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه مردم فلسطین در حال افزایش است. این غیر قابل قبول است و باید متوقف شود.
فرانسه اسرائیل را محکوم کرد/ خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی باید متوقف شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این وزارتخانه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه از مقامات اسرائیلی می‌خواهد که اقدامات فوری برای حفاظت از مردم فلسطین به‌ویژه ساکنان سوسیة (در کرانه باختری) که با خطر قریب‌الوقوع مواجه هستند، اتخاذ کنند.

جنگ حماس و اسرائیل؛ خاورمیانه روی انبار باورت

این بیانیه افزوده است که فرانسه «قاطعانه حملاتی را که در روزهای اخیر منجر به کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان شده است» محکوم می‌کند. در این بیانیه آمده است: «خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه مردم فلسطین (در کرانه باختری) در حال افزایش است. این غیر قابل قبول است و باید متوقف شود.»

آمریکا اسرائیل را به اوکراین ترجیح داد!

در همین حال دفتر نخست‌وزیری انگلیس یکشنبه اعلام کرد که ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در تماسی تلفنی از تشدید احتمالی تنش‌ها در «خاورمیانه» و به‌ویژه در کرانه باختری، ابراز نگرانی کردند.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنها نگرانی مشترک خود را در مورد خطر تشدید تنش در منطقه گسترده‌تر، به‌ویژه در کرانه باختری ابراز کردند. نخست‌وزیر لندن و رئیس‌جمهوری فرانسه در مورد گفت‌وگوهایی که با رهبران منطقه داشته‌اند به تبادل اطلاعات پرداختند تا بر اهمیت کار برای تضمین ثبات منطقه‌ای تاکید کنند.»

سوناک و ماکرون، همچنین بر لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه تاکید و توافق کردند که برای رساندن غذا، سوخت، آب و دارو به نیازمندان و همچنین تخلیه خارجی‌ها از این منطقه همکاری کنند.

در این بیانیه با طرح ادعاهایی آمده است که این مقام‌ها تأکید داشتند که «حماس نماینده مردم عادی فلسطین نیست» و در ادامه با نادیده گرفتن حملات اسرائیل که زیرساخت‌های غزه را دچار فروپاشی کرده، مدعی شدند که «بربریت آنها نباید آرزوهای مشروع مردم فلسطین را تضعیف کند.»

با آغاز بیست و چهارمین روز جنگ در نوار غزه، بمباران‌های اسرائیل در مناطق مختلف این منطقه تحت‌محاصره ادامه دارد و امروز دوشنبه همچنان اطراف بیمارستان الشفاء هدف بمباران قرار دارد. همچنین ارتباطات دوباره در غزه قطع شده و آژیرهای خطر در غلاف غزه به صدا درآمده است. ارتش اسرائیل همچنین اطراف بیمارستان القدس و میدان الدحدوح در منطقه تل‌الهوای این شهر را بمباران کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید