آمریکا اسرائیل را از حزب الله ترساند! / از جنگ با حزب الله اجتناب کنید

کدخبر: ۶۰۹۶۱۲
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا پیامی را به وزیر جنگ اسرائیل، ابلاغ کرده که نشان دهنده نگرانی فزاینده در کاخ سفید از عملیات اسرائیل در لبنان است.
 آمریکا اسرائیل را از حزب الله ترساند! / از جنگ با حزب الله اجتناب کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منبع مذکور همچنین اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، از اسرائیل خواسته‌است از اقداماتی که ممکن است منجر به جنگ همه جانبه بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان شود، اجتناب کند.

بیانیه ضطراری صلیب سرخ درباره جنگ غزه

وبگاه آمریکایی «آکسیوس» گزارش داد که لوید آستین، در این تماس پیامی را به یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، ابلاغ کرده که نشان دهنده نگرانی فزاینده در کاخ سفید از عملیات اسرائیل در لبنان است.

تکذیب ادعای اسرائیل درباره دریافت سوخت به بیمارستان شفا/ پیشنهاد تحویل به صلیب سرخ دادیم

این وبگاه به نقل از سه منبع مطلع از محتوای گفت‌وگو بین آنها گزارش داد که آستین نگرانی خود را به گالانت، در مورد تشدید درگیری‌ها در مرز شمالی و نگرانی خود از اینکه این امر منجر به گشودن جبهه دیگری در جنگ شود، ابراز کرد.

آستین، همچنین به گالانت، تاکید کرد که باید بحران را فقط به نوار غزه محدود کرد، در حالی که گالانت در پاسخ مدعی شد که حزب‌الله طرفی بود که «باعث تشدید تنش شد و با آتش بازی می‌کند.»

آکسیوس افزود که یوآو گالانت به آستین گفت که سیاست اسرائیل مستلزم باز نکردن جبهه دوم در لبنان است.

این وبگاه به نقل از یک منبع اسرائیلی نوشت که گالانت به آستین گفته که سیاست اسرائیل گشودن جبهه دوم در لبنان نیست و تاکید کرده که او معتقد نیست چنین سناریویی اجرا شود.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که برخی از مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نگران هستند که اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند حزب‌الله لبنان را تحریک کند.

این وبگاه عنوان کرد که پیام آستین منعکس کننده نگرانی فزاینده در کاخ سفید در مورد آنچه است که دولت بایدن افزایش عملیات نظامی توسط ارتش اسرائیل در لبنان می‌داند که منجر به تشدید تنش در مرزها شده‌است.

به گزارش این وبگاه، دولت بایدن نگران است که حملات ارتش اسرائیل در لبنان «با هدف تحریک حزب‌الله و ایجاد بهانه‌ای برای عملیات نظامی گسترده‌تر صهیونیست‌ها در لبنان باشد که می‌تواند آمریکا را به عمق بحران بکشاند در حالیکه مقامات اسرائیل این موضوع را قویا تکذیب می‌کنند».

آکسیوس اشاره کرد که در هفته‌های اخیر، دولت بایدن دولت لبنان و دیگر طرف‌های منطقه را تحت فشار قرار داده‌است تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیوستن کامل حزب‌الله به جنگ انجام دهند.

به گزارش آکسیوس، یک منبع آگاه گفت که این کاخ سفید بود که از آستین خواست نگرانی خود را به گالانت در مورد تشدید حملات اسرائیل به لبنان اعلام کند.

از سوی دیگر، آکسیوس ادعا کرد که مشاور ارشد جو بایدن هفته گذشته به لبنان سفر کرد و از طریق مقامات لبنانی هشدار شدیدی به حزب‌الله داده که نشان می‌دهد مقامات دولت بایدن متقاعد شده‌اند که سخنرانی‌های دبیرکل حزب‌الله شامل دعوتی به تشدید بیشتر توسط حزب‌الله نبوده‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید