مانور مشترک چین و پاکستان در آب‌های عرب

کدخبر: ۶۰۹۶۳۰
اقتصادنیوز: نیروهای دریایی چین و پاکستان یک رزمایش مشترک را در آب‌های دریای عرب و حریم هوایی واقع در شمال این منطقه روز شنبه آغاز کرده است.
مانور مشترک چین و پاکستان در آب‌های عرب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نیروهای دریایی چین و پاکستان در یک پایگاه دریایی در کراچی رزمایش خود را در آب‌های دریای عرب و حریم هوایی واقع در شمال این منطقه روز شنبه آغاز کرده و این مانور شامل عملیات ضد زیردریایی هم می‌شود. این مانور تا ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ ادامه دارد.

درخواست اضطراری ایران به مصر اعلام شد

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، در جریان این مانور، چین و پاکستان قرار است گشت‌های دریایی مشترک را برای نخستین بار انجام دهند.

احتمال برکناری زلنسکی قوت گرفت/ رئیس جمهور اوکراین در لبه پرتگاه؟

این مانور در پی نخستین رزمایش مشترک روسیه و میانمار در تاریخ مدرن در حال برگزاری است که هفتم تا نهم نوامبر در دریای "آندامان" در شمال شرق اقیانوس هند برگزار شد و نقطه عطفی در حضور نیروی دریایی روسیه در یک منطقه دریایی است که آمریکا روی آن به عنوان منافع امنیت جهانی خودش حساب می‌کند.

دو کشتی ضد زیردریایی بزرگ روسیه به نام‌های "آدمیرال تریبوتس" و "آدمیرال پانتلیف" در این مانور مشترک با میانمار حضور داشتند و میانمار نیز یک ناوچه و یک ناوشکن را در این مانور شرکت داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید