تهدید اسرائیل از قلب کنگره آمریکا+ جزئیات

کدخبر: ۶۰۹۶۷۵
اقتصادنیوز: نماینده فلسطینی تبار کنگره آمریکا تصویری از سرزمین اصلی خود و مادربزرگش که ساکن کرانه باختری اشغالی است را به دست گرفته و از مواضعش دفاع کرد.
تهدید اسرائیل از قلب کنگره آمریکا+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رشیده طلیب، تنها نماینده فلسطینی تبار کنگره آمریکا، برخاست تا به قطعنامه‌ای که اخیرا مجلس نمایندگان در محکومیت مواضع او درباره اسرائیل و جنگ غزه تصویب کرد، پاسخ دهد.

گفت و گوی پوتین و اردوغان درباره جنگ غزه

به نوشته روزنامه گاردین، طلیب، تصویری از سرزمین اصلی خود و مادربزرگش که ساکن کرانه باختری اشغالی است را به دست گرفته و از مواضعش دفاع کرده و گفت: «من ساکت نخواهم شد و به شما اجازه نخواهم داد صحبت‌های من را تحریف کنید.»

فاجعه در بیمارستان غزه/ بیمارستان الشفا دیگر کارایی ندارد

طلیب، با صدایی لرزان تاکید کرد: «نمی‌توانم باور کنم که مجبور به زدن این حرف‌ها می‌شوم، اما مردم فلسطین دورانداختنی نیستند.»

ایلهان عمر، یک نماینده زن مسلمان دیگر مجلس نمایندگان آمریکا، از مینه سوتا تلاش کرد رشیده طلیب را آرام کند.

علاوه بر حمایت تقریبا تمامی نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان از قطعنامه محکومیت رشیده طلیب، ۲۲ دموکرات نیز از این مجازات که یک مرحله قبل از اخراج از مجلس نمایندگان است، حمایت کردند.

پس از تصویب قطعنامه نزدیک‌ترین متحدان رشیده طلیب، در شاخه ترقی‌خواه حزب دموکرات که همگی از دسته افراد رنگین پوست هستند، او را به نشان حمایت احاطه کردند.

رشیده طلیب، که سه دوره نماینده کنگره بوده به دلیل دیدگاه‌هایش در مورد درگیری اسرائیل و فلسطین، مدت‌هاست که در آمریکا هدف انتقاد و مخالقت قرار گرفته‌است.

ریچ مک کورمیک، نماینده جمهوری خواه این مجلس، که قطعنامه محکومیت طلیب را مطرح کرد، او را به «یهودستیزی» متهم کرده و گفت: «طلیب درباره بزرگترین متحد ما، اسرائیل و حمله هفتم اکتبر دروغ‌های باور نکردنی ارائه کرده‌است.»

طلیب، تبدیل به بیست و ششمین نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از زمان شکل گیری این مجلس در سال ۱۷۸۹ تاکنون شده که علیه او قطعنامه محکومیت تصویب می‌شود.

طلیب، در ویدیویی که هفته گذشته در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به حمایت از «نسل کشی» اسرائیل متهم کرده و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

واشنگتن پست نوشت، طلیب، این پیام را داده که از مواضعش عقب نشینی نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید