خسارت شدید اسرائیل در پی حمله حزب‌الله + تعداد تلفات

کدخبر: ۶۰۹۶۸۵
اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیلی امروز دوشنبه گزارش دادند که 22 شهرک‌نشین و نظامی اسرائیلی به‌دنبال حملات حزب‌الله با راکت‌های ضدزرهی زخمی شدند .
خسارت شدید اسرائیل در پی حمله حزب‌الله + تعداد تلفات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، با تشدید حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان به مواضع دشمن اسرائیلی طی روزهای گذشته، رسانه‌های عبری اعلام کردند که اثربخشی حملات هوایی اسرائیل علیه حزب‌الله درحال کاهش است.

لبنان، اسرائیل را نقره داغ کرد/ آژیرهای خطر به صدا در آمدند

ارتش اسرائیل در جبهه شمالی در لاک دفاعی قرار گرفته است

به گزارش المیادین، این رسانه‌ها تأکید کردند که ارتش اسرائیل اکنون توانایی انجام مانورهای زمینی در جبهه شمالی را ندارد و وضعیت روز یکشنبه در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) هشدارآمیزتر از جنوب آن بود. ارتش اسرائیل در جبهه شمالی در لاک دفاعی فرو رفت و ضرباتی دریافت کرد و تلفاتی را متحمل شد.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که حزب‌الله به‌خوبی یادگرفته است که چگونه استحکامات خود را در برابر نیروی هوایی اسرائیل تقویت کند.

این درحالی است که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیلی نیز روز شنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل بخش عمده‌ای از قدرت نیروی هوایی خود را معطوف به جبهه شمالی با لبنان کرده است نه نوار غزه.

مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل نیز در گزارشی به همین منظور اعلام کرد: وضعیت جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) در روزهای اخیر خطرناک‌تر شده است و شاهد تشدید قابل توجه عملیات‌های حزب‌الله بوده‌ایم.

این مرکز اسرائیلی تأکید کرد: درگیری با حزب‌الله در جبهه شمالی همچنان درحال تشدید است و اسرائیل باید فوراً یک تصمیم مناسب اتخاذ کند؛ زیرا هم‌زمان با جنگ جاری در نوار غزه از هفته گذشته شاهد افزایش چشمگیر تنش‌ها در جبهه شمالی با حزب‌الله هستیم.

در ادامه این گزارش آمده است، حزب‌الله با استفاده از موشک‌های جدید و سنگین که حامل مقادیر زیادی مواد منفجره هستند و نیز با وارد کردن پهپادها به میدان جنگ، دامنه نبرد را گسترش داده است و هم‌زمان با آن (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در حال حفظ استراتژی «ابهام درباره تصویر و معادلات آینده» است.

بر اساس این گزارش؛ واقعیت میدانی در امتداد مرزهای شمالی با لبنان تغییر کرده است و کابینه امنیتی و مؤسسات نظامی و سیاسی اسرائیل باید روش مناسبی برای تعامل با احتمال تغییر روش عملیات‌های اسرائیل در جبهه شمالی اتخاذ کنند.

زخمی‌شدن 22 اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی

از طرف دیگر رسانه‌های اسرائیلی امروز دوشنبه گزارش دادند که 22 شهرک‌نشین و نظامی اسرائیلی به‌دنبال حملات حزب‌الله با راکت‌های ضدزرهی و خمپاره‌ای در جبهه شمالی فلسطین اشغالی زخمی شدند (اشاره به حملاتی که حزب‌الله عصر روز گذشته ضد مواضع دشمن اسرائیلی انجام داد).

روزنامه عبری هاآرتص در این زمینه گزارش داد که در پی حمله حزب‌الله با راکت‌های ضدزرهی به شهرک «دوویو» در الجلیل 15 شهرک‌نشین زخمی شدند که حال 2 نفر از آنها وخیم است و همچنین در حمله خمپاره‌ای حزب‌الله به شهرک المناره نیز 7 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید