خواص هویج برای سلامتی بدن که نمی دانستید

کدخبر: ۶۱۰۵۶۵
اقتصادنیوز : هویج به عنوان شیرین‌ترین نوع سبزیجات فایده بسیاری برای سلامت پوست و بدن دارد که شاید تنها چند مورد از آن‌ها را بدانید. هویج با داشتن مواد مقوی و ویتامین‌ها منبع مهمی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌باشد.
خواص هویج برای سلامتی بدن که نمی دانستید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مطالعات آزمایشگاهی به این نتیجه رسیده‌اند که بعضی از ترکیبات موجود در آب هویج ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کنند. از جمله‌ی این ترکیبات مهم می‌توانیم به بتاکاروتن و لوتئین اشاره کنیم که به‌طور ویژه در محافظت در برابر سرطان خون اثرگذار هستند. نتایج یک مطالعه‌ی آزمایشگاهی نشان داد افراد مبتلا به سرطان خون که به مدت ۷۲ ساعت آب هویج مصرف کردند، مرگ سلول‌های سرطانی و متوقف شدن سیکل رشد این سلول‌ها را تجربه کردند. یک مطالعه‌ی آزمایشگاهی دیگر نتایج مشابهی را گزارش کرد، که نشان داد که ترکیب ضدسرطانی اصلی آب هویج «پلی‌استیلین» است.

می‌توانید از خواص آب هویج برای بهبود سلامت قلب خود بهره ببرید. این نوشیدنی نارنجی رنگ ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی کمک کند. آب هویج منبع خوبی از پتاسیم محسوب می‌شود. پتاسیم یک ماده‌ی معدنی مهم است که نقش قابل‌توجهی در تنظیم فشار خون دارد. نشان داده شده که دنبال کردن رژیم غذایی حاوی پتاسیم زیاد از شما در برابر فشار خون بالا و سکته محافظت می‌کند.

 کم شدن قدرت بینایی، ریزش اشک چشم‌ها، مشکلات دید و غیره. با گذر زمان چشم‌ها ضعیف‌تر شده و گاهی واگیر بیماری‌های داخلی می‌شوند. می‌شود این را به راحتی گفت که هویج دوست سلامت چشم‌هاست. این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی‌اکسیدان بسیاری قوی می‌باشد که می‌تواند از شبکیه‌ی چشم‌ها مراقبت کرده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می‌کند. برای برطرف کردن دوربینی و آب مروارید در مردان موثر است.

 مصرف هویج برای رفع کم‌خونی جزئی مفید است. هویج خواصی دارد که با کم‌خونی جزئی مقابله می‌کند به خاطر اینکه به تولید بیشتر گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

کاروتنوئید‌های موجود در آب هویج سلامت کبد را تقویت می‌کند. مطالعات نشان داد ه که آب هویج، چربی کبد را کاهش نمی‌دهد، اما نشانگر‌های التهابی را کاهش می‌دهد و بنابراین می‌تواند درمان خوبی برای کبد چرب غیرالکلی باشد.

هویج غنی از ویتامین‌سی، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌ها است که با کاهش التهابات موجود در بدن به جلوگیری از چروک پوست و پیری آن کمک می‌کند. میزان آب موجود در هویج نیز باعث حفظ نشاط و شادابی پوست صورت و بدن انسان می‌شود.

 مصرف هویج می‌تواند سلامت استخوان‌ها را ارتقا دهد. کلسیم و ویتامین کای موجود در هویج باعث ارتقای سلامت استخوان‌ها می‌شوند. فسفر موجود در هویج نیز برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها سودمند است.

یادتان باشد هویج حاوی بسیاری از مواد مغذی از جمله بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای افراد سلامتی به‌ارمغان بیاورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید