ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان کوتاه آمدند/ جزییات توافق برای مذاکرات تعیین مرزها

کدخبر: ۶۱۱۷۵۳
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان گفت، این کشور و جمهوری آذربایجان در مورد تعیین حدود مرزها نشستی برگزار خواهند کرد.
ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان کوتاه آمدند/ جزییات توافق برای مذاکرات تعیین مرزها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «آنی بادالیان» سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان درباره نشست تعیین حدود مرزها با جمهوری آذربایجان گفت: بر اساس توافق اولیه، نشست بعدی کمیسیون تعیین حدود مرزهای دولتی و امنیت مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در تاریخ ۳۰ نوامبر (۹ آذر) در مرز میان این دو کشور برگزار خواهد شد.

پیش از این؛ وزارت خارجه ارمنستان پیشنهاد کرده بود که ایروان و باکو یک جلسه مشترک کمیسیون تحدید مرزی برگزار کنند که اقدامی با هدف کاهش تنش و حل مسائل جدی در روابط بین دو کشور است.

این وزارتخانه همچنین لیستی از اولویت‌ها را که گمان می‌رود خط مشی برای مذاکرات صلح بین دو کشور است، ارائه کرده که شامل به رسمیت شناختن یکپارچگی ارضی، تحدید مرزی بر اساس اعلامیه ۱۹۹۱ آلماتی و آخرین نقشه‌های شوروی، احترام به حق حاکمیت، برابری و عمل متقابل است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز از ارمنستان دعوت کرد تا در مذاکرات صلحی که می‌تواند در مرز بین دو کشور یا هر جای دیگری باشد، شرکت کند.

در بیانیه باکو آمده است: بر این باوریم که دو کشور باید با هم درباره آینده روابطشان تصمیم گیری کنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید