خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان کجاست؟

کدخبر: ۶۱۱۷۸۶
اقتصادنیوز: رئیس یونیسف گفت: نوار غزه خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان است. در غزه، اثرات خشونت انجام شده بر کودکان فاجعه آمیز، بی رویه و نامتناسب بوده است.
خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان کجاست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاترین راسل، رئیس یونیسف، به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ کودک فلسطینی از هفتم اکتبر جان خود را از دست داده‌اند. نوار غزه خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان است. در غزه، اثرات خشونت انجام شده بر کودکان فاجعه آمیز، بی رویه و نامتناسب بوده است.»

فوری/قطر زمان اجرای آتش‌بس موقت در غزه را اعلام کرد+ جزئیات مهم

به گزارش رویترز، وی در ادامه گفت: «هزینه واقعی جنگ اخیر در زندگی کودکان دیده خواهد شد، کسانی که بر اثر خشونت چیزی یا کسی را از دست داده‌اند و کسانی که زندگی‌شان برای همیشه توسط این جنگ تغییر کرده است». 

فوری/ واکنش ایران به آغاز آتش‌بس موقت در غزه/ این یک پیروزی است

رسانه‌های دولتی غزه می‌گویند افزون بر هزاران کودک شهید، صد‌ها کودک فلسطینی در جنگ اخیر مفقود شده و ممکن است زیر آوار محبوس شده باشند. 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ششم نوامبر هشدار داده بود که «غزه در حال تبدیل شده به قبرستان کودکان است». افزون بر این، محاصره غزه و عدم دسترسی کودکان به آب، غذا، برق و تجهیزات پزشکی در این مدت خطرات بیشتری برای کودکان به همراه داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید