خبر خوش وزیر بهداشت برای 14 هزار نفر از گروه پرستاری

کدخبر: ۶۱۱۸۵۲
اقتصادنیوز :وزیر بهداشت با بیان اینکه آزمون استخدامی ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت در اواخر مهرماه در کشور برگزار شد، گفت: ۱۴ هزار نفر در این آزمون از گروه پرستاری پذیرفته شدند.
 خبر خوش وزیر بهداشت برای 14 هزار نفر از گروه پرستاری

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه آیین بزرگداشت مقام پرستار در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی، با اشاره به رشد آموزش پرستاری در کشور در مقاطع مختلف، یادآور شد: ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور فعالند که دانشکده های پرستاری آنها، از بهترین دانشکده‌ها هستند.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار پرستار در کشور تربیت می‌شوند و حتی متقاضیانی از خارج از کشور برای تحصیل در رشته پرستاری در ایران وجود دارد، افزود: آموزش های ما در کشور، نظری نیست، بلکه در بیمارستانها به صورت عملی، آموزش‌های مورد نیاز ارائه می‌شود. همچنین از روش‌های جدید آموزشی مانند شبیه سازها استفاده می شود و به همین خاطر فارغ التحصیلان پرستاری در کشور، توانمندی بالایی دارند.

توضیح وزیر بهداشت درباره کمبود دارو و افزایش قیمت

وزیر بهداشت با اشاره به پیشرفته بودن دستگاه ها و تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: تجهیزات جدید و پیشرفته درمان در کشور مورد استفاده قرار می گیرند که پرستاران ایرانی باید آموزش های روزآمد را در این زمینه  فرا بگیرند.

به گفته عین اللهی، امروزه دنیا از شیوه درمان تهاجمی به سوی درمان غیرتهاجمی در حال حرکت است و با همین رویکرد خدمات پرستاری در منزل نیز در کشور ارائه می شود تا افرادی که در دوران نقاهت قرار دارند بتوانند از شرکت های در حال تاسیس و مورد تایید وزارت بهداشت، خدمات پرستاری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه خدمات پرستاری در منزل موجب کاهش بار بیمارستان‌ها و تقویت مراقبت از بیماران در کانون گرم خانواده ها می شود. همچنین ثابت شده که درمان بیماران در منزل، با سرعت بیشتری رخ می دهد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وزیر بهداشت با بیان اینکه آزمون استخدامی ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت در اواخر مهرماه در کشور برگزار شد، گفت: ۱۴ هزار نفر در این آزمون از گروه پرستاری پذیرفته شدند. همچنین نتایج اولیه آزمون کتبی اخیرا اعلام شده و مرحله بعدی مصاحبه است که امیدواریم پذیرفته‌شدگان به زودی مشغول به کار شوند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید