مترو پرند افتتاح می‌شود

کدخبر: ۶۱۲۷۸۸
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: مترو پرند با ۷۵۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است و به زودی با حضور رییس‌جمهور افتتاح این خط انجام می‌شود و در فاز اول با سه رام قطار کار خود را شروع می‌کند.
مترو پرند افتتاح می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: عملیات اجرایی مترو تهران ـ پرند از سال ۱۳۸۹ توسط شرکت عمران شهر جدید پرند آغاز شد که این شرکت بخشی  از عملیات زیرسازی آن را به اتمام رساند. با توجه به این‌که مترو پرند ادامه‌ی خط یک مترو تهران بود دولت با محوریت کارفرمایی شرکت عمران پرند با منابع دولتی در سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی را به شهرداری تهران سپرد.

وی افزود: بین سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ مجموعا از محل منابع عمومی دولت ۶۱۲ میلیارد تومان به پروژه مترو پرند تخصیص داده شد. با توجه به تورم چند سال گذشته و گران شدن پروژه‌های ریلی عملا آن روش تامین مالی روی پروژه مترو پرند جواب نمی‌داد و اگر قرار بود با همان مدل پیش برویم تا چند سال آینده هم نمی‌توانستیم شاهد بهره‌برداری از این خط  باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت سیزدهم تدبیری اندیشیده شد که از دیگر منابع هم برای تکمیل مترو پرند کمک بگیریم. مجوزی توسط مجمع عمومی شرکت عمران پرند صادر شد که از محل منابع داخلی شرکت مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان به خط مترو تخصیص دهیم. در سفر سال گذشته رییس‌جمهوری به شهر پرند حجت‌الاسلام رییسی بر تسریع این طرح تاکید کرد. این مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان باعث شد روند اجرای پروژه تسریع شود و خوشبختانه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

صیادی یادآور شد: مترو پرند در بخش عملیات عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و در بخش تجهیزات فنی با پیشرفت صفر درصد تحویل دولت سیزدهم شد. هم‌اکنون عملیات عمرانی به پیشرفت ۱۰۰ درصد و با اجرای تجهیزات، طرح آماده بهره برداری است.

به گفته صیادی آن‌طور که شهرداری تهران به عنوان بهره‌بردار مترو پرند اعلام کرده فعلا مترو پرند با سه رام قطار راه می‌افتد و به شرط تامین ناوگان، ظرفیت آن افزایش می‌یابد. در حوزه مخابرات نیز با پی‌گیری که از دوستان پیمانکار گرفتم مشکلی وجود ندارد و البته سیگنالینگ به شکل لوکال (محلی) اداره خواهد شد. با توجه به برنامه‌های شهرداری با شرکت‌های واگن‌سازی امیدواریم در پروسه‌ای چند ساله مساله ناوگان مترو پرند به طور کامل حل شود.

وی هم‌چنین درباره افتتاح مسکن مهر گفت: در افتتاحی که به زودی با حضور رییس‌جمهور انجام می‌شود ۴۳۹۰ واحد مسکن مهر از باقی‌مانده مسکن مهر پرند افتتاح خواهد شد. حدود ۶۸۰۰ واحد نیز پایان سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود. عملا از مجموع ۹۵ هزار واحد مسکن مهر پرند حدود ۹۴ هزار واحد بهره‌برداری می‌شود و ۱۰۰۰ واحد نیز عمدتا دچار مشکلات حقوقی بین تعاونی‌ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید