کاهش چشمگیر جمعیت ایران در سال 1480

کدخبر: ۶۱۲۷۹۴
اقتصادنیوز: رئیس کمیته‌ گروه‌های مردمی ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور به ۳۰ میلیون خواهد رسید.
کاهش چشمگیر جمعیت ایران در سال 1480

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس کمیته‌ گروه‌های مردمی ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت خراسان رضوی در نشست ستاد صیانت از جمعیت، ازدواج و فرزندآوری کلات که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن هشدار نسبت به اینکه در آینده جزو پیرترین کشورهای جهان خواهیم شد، تکمیل ظرفیت خانه‌های سالمندان، نبود جوان برای مراقبت از کهنسالان و مسائل و مشکلات فراوان دیگری که دامنگیر خواهد شد را از تبعات ملموس این اتفاق برشمرد.

وی در همین خصوص توجه بیشتر مسئولان را به این موضوع مهم خواستار شد و پیشنهاد داد: رسانه‌ها به عواقب خطرناک گذر از جوانی جمعیت به سمت سالخوردگی و کاهش جمعیت جوان و فعال کشور بپردازند.

رئیس کمیته‌ گروه‌های مردمی ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت خراسان رضوی بیان کرد: طبق آمار مشخص شده از سال ۱۴۲۵ تا ۱۴۳۰ حدود یک سوم جمعیت ایران سالمند خواهد شد که عدد نگران کننده‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: اگر با همین روند پیش برویم در سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور به ۳۰ میلیون خواهد رسید، در حالی که نصف این جمعیت همه سالمند هستند. بنابراین از هم اکنون باید به فکر این مشکل بود.

جوانی جمعیت یکی از مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت کشور

فرماندار کلات در این جلسه جوانی جمعیت را یکی از مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: جوانی جمعیت یکی از عوامل توسعه و پیشرفت کشور است و باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی همه دستگاه‌ها، در راستای تحقق جوانی جمعیت تلاش کنیم.

علی صلاحی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و نقش شبکه‌های اجتماعی در رشد فرهنگی جامعه، از تمامی اعضاء تأثیرگذار و فعال این نشست خواست تا با اطلاع‌رسانی، آموزش و گفتمان مثبت و ارائه مشاوره و راهنمایی مؤثر به جوانان، آنان را به تشکیل خانواده و فرزندآوری ترغیب کنند.

 وی در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت و ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس به روستاها، پرداخت تسهیلات مسکن و اشتغال‌زایی برای جوانان در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و ما در این زمینه با جدیت حمایت می‌کنیم.

شهرستان مرزی کلات با وسعت ۳۵۰۳ کیلومتر مربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر، ۶ دهستان و ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۵ است که ترکیب ۷۰درصد جمعیت روستایی و ۳۰درصدی شهری را از آن خود کرده است.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدمت رسان همچون شبکه بهداشت کلات، جمعیت این شهرستان افزون بر ۴۳ هزار نفر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید