اصرار بر اعلام تعطیلی مدارس در آخر شب با چه هدفی انجام می شود؟

کدخبر: ۶۱۳۵۰۸
اقتصادنیوز: وقتی از صبح شاخص بالای عدد صد و پنجاه است و به گفته سازمان هواشناسی در پیش‌بینی‌های آینده هم روزهای آلوده؛ دیده می‌شود؛ کمیته اضطرار چرا این همه با تاخیر و در ساعات پایانی شب، این تعطیلی مدارس را اعلام می‌کند؟
اصرار بر اعلام تعطیلی مدارس در آخر شب با چه هدفی انجام می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه اعتماد نوشت:وقتی بیشتر دانش‌آموزان ابتدایی از پنجشنبه و جمعه حدس می‌زدند که شنبه تعطیل خواهد شد و برنامه روزشان را نمی‌بندند چرا تصمیم‌گیران این همه اصرار بر لحظه‌های آخر دارند؟ مگر در انتهای شب خبر از وزش باد دارند؟ احتمال باران می‌رود با این دمای تقریبا بهاری؟ مگر اطمینان به کارشناسان هواشناسی ندارند؟ وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان محیط زیست، پلیس راهور، اورژانس، و استانداری که نقش‌های اصلی در اعلام تعطیلی دارند؛ مگر در همین هوا تنفس نمی‌کنند؟ واقعا احتیاج به این نشست‌ها و تصمیم‌گیری‌های لحظه آخری است؟ آیا نمی‌دانند درصد زیادی از پدر و مادران این شهر، شاغل هستند و نمی‌توانند در چشم بهم زدنی، فرد یا افرادی را برای نگهداری فرزند و فرزندان‌شان پیدا کنند؟

به‌راستی تا کی باید شاهد این عدم هماهنگی غیر مستقیم بین کمیته اعلام تعطیلی و خانواده باشیم؟ مگر جمعه و کیفیت هوای شهر را مشاهده نکرده‌اند؟ مگر پلیس راهور به آنها اطلاع نداد مبادی خروجی شرق و غرب تهران شلوغ بود برای دمی رها شدن از هوای کشنده؟ این همه نابسامانی در اعلام یک تعطیلی که از کفر ابلیس و زهد اسفندیار هم معروف‌تر است نزد معلمان و دانش‌آموزان؛ از چه امری نشات می‌گیرد؟

کسی نمی‌گوید آموزش تعطیل شود. زیان‌های تعطیلی‌های دوران کرونا را همگان آگاهیم. سرعت کم اینترنت و مهیا نبودن بستر آموزش در شاد و سایر پلت‌فرم‌ها را هم می‌دانیم. ولی سردرگمی بی‌شمار خانواده‌ها را در روز تعطیلی و اعلان دیر هنگام آن را، کسی نمی‌داند؟

تلفن زدن‌های نصف شب به دوست و آشنا و پدربزرگ و مادر بزرگ برای نگهداری، دردی است جانکاه.

دوستان تصمیم‌گیر! لطفا به این جزییات پیش پا افتاده به زعم‌تان دقت بفرمایید‌. سخت نیست که به سطح شهر بروید و از بالاترین تا پایین‌ترین نقطه شهر را نظاره کنید و زودتر به خانواده‌ها و دانش‌آموزان، اطلاع دهید. کردار سختی نیست اینگونه بودن.

همیشه دیر تصمیم گرفتن به صواب نیست. برخی وقت‌ها زود تصمیم گرفتن ثوابش بیشتر است. گویا چاره‌ای نداریم که دلخوش باشیم به گفته شهردار تهران که گفتند در آینده نزدیک این شهر از آلودگی و ترافیک خداحافظی خواهد کرد و صبح بدون آلودگی و ترافیک را در تیتر روزنامه‌ها خواهیم دید...!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید