هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم/ آخرین وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها/ مردم در خانه بمانند

کدخبر: ۶۱۳۷۶۸
اقتصادنیوز: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۳ آذرماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم/ آخرین وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها/ مردم در خانه بمانند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۷ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در این شرایط توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که در کلانشهرها و شهرهای صنعتی سبب افزایش و تداوم غلظت آلاینده‌های جوی خواهد شد

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید