سفر مهم اردوغان به قطر/ترکیه برنامه آتش‌بس جدید غزه را به میانجی می‌دهد؟

کدخبر: ۶۱۳۸۱۰
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور ترکیه در سفری دو روزه به قطر می‌رود و قرار است با امیر این کشور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در دوحه دیدار کند.
سفر مهم اردوغان به قطر/ترکیه برنامه آتش‌بس جدید غزه را به میانجی می‌دهد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، امروز دوشنبه (چهارم دسامبر) در سفری دو روزه به قطر می‌رود و قرار است با امیر این کشور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در دوحه دیدار کند. 

رایزنی بلینکن و نخست وزیر قطر/ دوحه خواستار تحقیق و تقحص از اسرائیل شد

به گزارش خبرگزاری ترند، او در دیدار با امیر قطر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو خواهد کرد. در این سفر همچنین توسعه بیشتر همکاری‌های بین دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آخرین پیش بینی از پایان جنگ غزه/ این کشورها وارد عمل می‌شوند؟

وزیر خارجه قطر بامداد امروز در گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا هشدار داد ادامه بمباران غزه از سوی اسرائیلی‌ها تلاش‌های میانجیگری برای کاهش تنش‌ها را پیچیده می‌کند.

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید دیروز یکشنبه با این ادعا که «حماس فهرست دیگری از زنان و کودکانی که امکان آزادی آنها وجود دارد، ارائه نداده»، گفت «در حال حاضر هیچگونه مذاکرات رسمی وجود ندارد. نمی‌دانیم چه زمانی مذاکرات آتش‌بس از سر گرفته می‌شود و در تلاش هستیم تا امکان بازگشت طرف‌ها به میز مذاکرات و رسیدن به پیشرفت فراهم شود».

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» خواستار اجرای تحقیقات بین‌المللی فوری، فراگیر و بی‌طرف در خصوص جنایت‌های اسرائیل شده است. 

آل ثانی یکشنبه گفت «قطر تلاش‌های زیادی برای میانجیگری جهت توقف جنگ انتقامجویانه علیه غزه، انجام داده است». وی تاکید کرد «قطر به تلاش‌های خود با همکاری کشورهای تأثیرگذار به منظور ازسرگیری آتش‌بس و دستیابی به آتش‌بس دائمی در غزه، ادامه خواهد داد». 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید