آلودگی هوا تا کی ادامه دارد؟

کدخبر: ۶۱۴۰۸۲
​اقتصادنیوز: رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: هفته آینده نیز غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا را در برخی روزها شاهد خواهیم بود اما شدت آن کمتر از هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.
آلودگی هوا تا کی ادامه دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ صادق ضیائیان، رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی و آب‌وهوای کشور و میزان آلودگی هوا در روزهای آینده توضیح داد: سامانه خفیف بارشی از روز پنجشنبه در مناطقی از کشور فعال خواهد شد و بارش‌های پراکنده در شمال غرب کشور و ارتفاعات و شمال استان‌های تهران، البرز و گیلان رخ می‌دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی ادامه داد: با فعالیت این سامانه بارشی مقداری از پایداری جو و آلودگی هوا در روز پنجشنبه کاسته خواهد شد.

ضیائیان یادآور شد: روزهای جمعه و هفته آینده باز هم جو پایدار است اما روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: هفته آینده نیز غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا را در برخی روزها شاهد خواهیم بود اما شدت آن کمتر از هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور در ادامه به مضرات و آسیب‌های آلودگی هوا اشاره کرد و به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای همه گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه کرد.

ضیائیان گفت: آلاینده‌های جوی در صورت بروز واکنش‌های شیمیایی می‌تواند برای نمای ساختمان‌ها و عمر بناها آثار مخرب به‌بار آورد.

وی اضافه کرد: بارش باران در شرایط آلودگی هوا و ایجاد باران‌های اسیدی منجر به آسیب برای ساختمان‌ها خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید