پیش بینی بایدن از جنگ جدید در جهان/ پای روسیه در میان است

کدخبر: ۶۱۴۴۵۸
اقتصادنیوز: بایدن مدعی شد اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، احتمالا به ناتو حمله خواهد کرد و موجب یک درگیری جهانی بزرگ خواهد شد.
پیش بینی بایدن از جنگ جدید در جهان/ پای روسیه در میان است

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا این اظهارات را هنگامی عنوان کرد که از کنگره خواست تا بسته امنیت ملی ۱۱۱ میلیارد دلاری را به تصویب برساند و به نوعی قصد داشت قانونگذاران آمریکایی را از روسیه بترساند؛ ترفندی که البته با شکست مواجه شد.

طبق گزارش راشا تودی، این بسته امنیتی که توسط دموکرات‌ها حمایت شده، شامل کمک به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان می‌شود اما پیشنهاد کاخ سفید در مجلس سنا با شکست مواجه شد و نتوانست ۶۰ رای مورد نیاز را برای تصویب کسب کند.

بایدن همچنین به جمهوری‌خواهان به دلیل عدم حمایت از این مسئله تاخت و گفت: آن‌ها با این کار می‌خواهند به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بزرگترین پیشکشی که آرزویش را دارد، بدهند.

بایدن در ادامه ادعا کرد: اگر پوتین اوکراین را بگیرد، متوقف نخواهد شد. اگر پوتین به یک متحد ناتو حمله کند، ما به عنوان عضوی از ناتو متعهد هستیم تا از هر وجب خاک این ائتلاف دفاع کنیم. همچنین در این خصوص نیروهای آمریکایی درگیر خواهند شد و با نیروهای روسیه مبارزه خواهند کرد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا اما در واکنش به صحبت‌های بایدن گفت: چنین داستان‌های به ظاهر ترسناک و ساختگی برای این است تا مالیات‌دهندگان را متقاعد کنند که فدراسیون روسیه را تحت فشار قرار دهند. چنین لفاظی تحریک‌آمیزی برای یک کشور کشور هسته‌ای غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید