نمره ضعیف ایران در برابر عربستان

کدخبر: ۶۱۵۱۴۲
اقتصادنیوز: سپاهان، تنها نماینده کشورمان است که به جام حذفی گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
نمره ضعیف ایران در برابر عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ برای نمایندگان ایران به پایان رسید و تنها سپاهان اصفهان موفق شد جواز صعود در دور حذفی را کسب کند. تیم‌های پرسپولیس تهران و نساجی مازندران به دلیل عدم کسب امتیازات لازم از دور گروهی صعود نکردند و در همین بخش از مسابقات به حضورشان پایان دادند.

مطابق سیدبندی این رقابت‌ها، در قرعه‌کشی صورت گرفته هر کدام از نمایندگان ایرانی با یک حریف عربستانی مواجه شدند که از قضا تا دندان مسلح بودند. بخش عمده سهام باشگاه‌های الاهلی، الهلال، النصر و الاتحاد در تابستان امسال به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان واگذار شد و همین اتفاق موجب شد که ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال به این باشگاه‌ها منتقل شوند.

به دلیل برگزاری مسابقات فصل جدید لیگ قهرمانان با فرمت جدید، تاریخ پیگیری آن هم از پاییز تا بهار سال آینده خواهد بود. همین زمان‌بندی موجب شد تا نمایندگان عربستان با خریدهای تابستانی که با فوتبال آسیا آشنا شده‌اند وارد این رقابت‌ها شوند.

در ادامه به دنبال بررسی عملکرد نمایندگان ایران مقابل عربستانی‌ها در این دوره لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود:

گروه C

در این گروه تیم‌های الاتحاد، سپاهان، نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان حضور داشتند. شاگردان ژوزه مورایس در دو رویارویی با الاتحاد هیچ امتیازی به دست نیاورد. بازی رفت با حکم AFC با نتیجه سه بر صفر به سود الاتحاد به پایان رسید و در بازی هفته پایانی هم طلایی پوشان با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند. 

گروه D

الهلال، نساجی، نوبهار ازبکستان و بمبئی سیتی هند به رقابت پرداختند که نساجی هم مانند سپاهان موفق نشد هیچ امتیازی از حریف عربستانی به دست بیاورد. نساجی در بازی رفت به میزبانی ورزشگاه آزادی سه بر صفر شکست خورد و در بازی برگشت که حکم یک رویارویی تشریفاتی را داشت ۲ بر یک مغلوب حریف شد.

گروه E

در کنار النصر و پرسپولیس، الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان در این گروه حضور داشتند. از ۱۸ امتیاز ممکن رویارویی بین نمایندگان ایران و عربستان، پرسپولیس یک امتیاز به دست آورد. سرخپوشان بازی رفت را ۲ بر صفر در آزادی باختند و در هفته پنجم بازی خارج از خانه را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشتند.

فصل‌های گذشته

در فصل گذشته لیگ قهرمانان که فولاد و سپاهان از ایران در دور گروهی حضور داشتند، تنها سپاهان با نمایندگان عربستانی روبرو شد. سپاهان در یک دیدار به تساوی یک بر یک رضایت داد و در بازی دیگر با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

دو فصل پیش که استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد در آسیا حضور داشتند، رویارویی با سعودی‌ها قسمت استقلال و فولاد شده بود. استقلال با نتیجه باورنکردنی‌ ۵ بر ۲ الاهلی را که اکنون فیرمینو و دیگر ستاره‌های بزرگ را در اختیار دارد شکست داد و دیگر بازی آنها با تساوی بدون گل به پایان رسید. همچنین فولاد در یک بازی موفق شد به تساوی یک بر یک برسد اما در دیگر دیدار با نتیجه ۲ بر صفر از النصر شکست خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید