آمریکا نگران عین الاسد شد/ افزایش مخفیانه نیروهای آمریکایی در عراق

کدخبر: ۶۱۵۲۲۶
اقتصادنیوز: یک منبع امنیتی در استان الانبار فاش کرد آمریکایی‌ها تعداد زیادی از مستشاران و نیروهای رزمی خود را مخفیانه به پایگاه عین الاسد منتقل کردند.
آمریکا نگران عین الاسد شد/ افزایش مخفیانه نیروهای آمریکایی در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: آمریکایی‌ها تعداد زیادی از مستشاران و نیروهای رزمی خود را مخفیانه به پایگاه عین الاسد در منطقه البغدادی در شهرستان «هیت» واقع در غرب استان الانبار منتقل کردند که بر اساس برآوردهای فرماندهان امنیتی حاضر در داخل ساختمان پایگاه، این تعداد به بیش از ۶۰۰۰ مستشار و نیروی رزمی می‌رسد.

خبر مرتبط
قطر به ایران هشدار داد/توصیه میانجی جنگ غزه به آمریکا

اقتصادنیوز: وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجه در اظهاراتی گفت که به آمریکا و ایران و تمام طرف‌ها اعلام کردیم دایره درگیری‌ها نباید گسترش یابد.

وی افزود: در برهه فعلی و همزمان با تجاوزات صهیونیستی- آمریکایی به غزه، شاهد افزایش چشمگیر تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه هستیم.

خبر مرتبط
حیات نتانیاهو به مو بند است!/ آینده سیاسی آقای نخست وزیر

اقتصادنیوز: نتانیاهو در حالی که در یک قدمی محاکمه قرار دارد، درگیر پس لرزه های جنگ در غزه است؛ علاوه بر این، او مغضوب کابینه جنگی است و حزب لیکود. از همین رو سرنوشت و حیات سیاسی اش را در دستان راست افراطی قرار داده است.

این منبع با بیان اینکه افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در داخل پایگاه عین الاسد پس از انجام عملیات توسعه بر روی ساختمان‌های داخل پایگاه صورت گرفت، تاکید کرد: فرماندهان امنیتی (عراقی) در داخل ساختمان پایگاه عین الاسد اطلاعات کافی درباره دلایل افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در داخل ساختمان پایگاه ندارند.

یک منبع امنیتی پیشتر فاش کرده بود که هواپیماهای حامل نظامیان و تجهیزات آمریکا در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار فرود آمدند.

این اقدام در حالی انجام شده است که پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی چند هفته اخیر، چندین بار هدف حمله موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته‌اند.

پنتاگون اخیرا اعلام کرد، نیروهای آمریکایی از ۱۷ اکتبر هدف حدود ۷۰ حمله، شامل ۳۲ حمله در عراق و ۳۴ حمله در سوریه قرار گرفته‌اند که منجر به زخمی شدن ۶۲ سرباز آمریکایی شده‌ است. مقاومت اسلامی عراق پیشتر اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در کشتار و جنایت علیه آنها، حملات به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید