سناریوی جنگ اسرائیل با تشکیلات خودگردان فلسطین/نتانیاهو: در حال آماده شدن هستیم

کدخبر: ۶۱۵۴۷۷
اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل گفت: وقوع جنگ با نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین بعید نیست. ما طرح‌های فوق‌العاده‌ای برای چنین اتفاقی داریم.
سناریوی جنگ اسرائیل با تشکیلات خودگردان فلسطین/نتانیاهو: در حال آماده شدن هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خاطرنشان کرد که «سناریوی سرنگونی آشیانه‌ها در صورت همکاری بین حکومت تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس در کرانه باختری روی میز است».

خبر مرتبط
اعتراضات ضد جنگ به جلوی کاخ سفید رسید+عکس

اقتصادنیوز: حدود ۲۰ تن از سالمندان یهودی در اعتراض به حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل و غزه خود را به نرده‌های کاخ سفید زنجیر کردند.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وی در جواب سؤالی درباره احتمال همکاری نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین با حماس و حمله آن‌ها به نیروهای اسرائیلی گفت: وقوع جنگ با نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین بعید نیست. ما طرح‌های فوق‌العاده‌ای برای چنین اتفاقی داریم. این سناریو را بررسی می‌کنیم و می‌خواهیم به وضعیتی برسیم که در آن هلیکوپترهای ما ظرف چند دقیقه کوتاه برای تعامل با چنین سناریویی آماده شوند.

خبر مرتبط
آمریکا: اسرائیل باید از قوانین جنگی پیروی کند

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا از هر طرفی که کمک نظامی ما را دریافت می‌کند، انتظار دارد که بر اساس قوانین جنگی رفتار کند.

نتانیاهو پیشتر در جلسه محرمانه روز دوشنبه کمیته امنیت و دفاع در کنست گفته بود: نوار غزه بعد از جنگی که معلوم نیست تا کی ادامه داشته باشد تحت کنترل نظامی ما خواهد بود. ما بعد از جنگ برای ایجاد یک اداره غیرنظامی تلاش خواهیم کرد که ساماندهی آن با رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود. ما هرگز تسلیم فشارهای بین‌المللی نمی‌شویم.

نتانیاهو گفت: توافق اسلو فاجعه‌ای بود که همان تعداد قربانیان جنگ هفت اکتبر را داشت. توافق‌های اسلو اشتباهی اساسی بود.

وی گفت: فقط اسرائیل مسؤول امنیت در غزه بعد از جنگ خواهد بود. حماس به کسی اجازه خروج از غزه را نمی‌دهد و ما بعد از اینکه مسؤولیت نوار غزه را بر عهده بگیریم، اجازه این کار را خواهیم داد. تنها اسرائیل مسؤول خلع سلاح از غزه خواهد بود. بازسازی نوار غزه از سوی عربستان و امارات تامین مالی خواهد شد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل نیز مجددا تأکید کرد که مرحله کنونی جنگ ممکن است هفته‌ها ادامه داشته باشد و عملیات نظامی در غزه ممکن است چندین ماه طول بکشد.

گالانت گفت: مرحله آتی جنگ شدت کمتری خواهد داشت و نیروهای اسرائیلی باید آزادی عملیات خود را حفظ کنند.

برای شصت و هفتمین روز، جنگ اشغالگران در نوار غزه در بحبوحه بمباران‌های شدید که اطراف بیمارستان‌ها، مراکز پناهگاهی، مدارس، خانه‌ها و تمامی زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهد، ادامه دارد، در حالی که مقاومت در چندین منطقه به ویژه در خان یونس، شجاعیه و جبالیا با آنها وارد درگیری شده‌است. این جنگ که از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین آغاز شده است تاکنون بهشهادت بیش از ۱۸ هزار فلسطینی و زخمی شدن حدود ۴۸ هزار تن دیگر منجر شده است.

با وجود ادامه جنایت‌های اسرائیل در حق مردم غزه و درخواست‌های سازمان‌های بین المللی برای توقف جنگ، وزارت خارجه آمریکا اخیرا موافقت خود را با فروش توپ تانک به اسرائیل اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید