مخالفت حدود نیمی از مردم شیلی با پیش نویس قانون اساسی جدید

کدخبر: ۶۱۶۴۲۹
اقتصادنیوز: پس از شمارس ۹۹.۳۳ درصد آرا، بیش از نیمی از مردم شیلی از پیش نویس قانون اساسی جدید حمایت نکردند.
مخالفت حدود نیمی از مردم شیلی با پیش نویس قانون اساسی جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جدیدترین داده‌ها از وبسایت سرویس انتخاباتی شیلی، ۵۵.۷۶ درصد از مردم شیلی یا ۶.۸۶ میلیون نفر از شهروندان این کشور مخالف پیش نویس این قانون اساسی جدید هستند.

خبر مرتبط
صلح سرد واشنگتن و پکن/چرا چین از رویارویی با آمریکا هراس دارد؟

اقتصادنیوز: برخلاف پیش بینی گروهی از تحلیلگران، جنگ در غزه مانع از رویارویی تند آمریکا و چین شد، دو بازیگر در میانه این جنگ در سانفراسیسکو با یکدیگر دیدار داشتند؛ دیداری که نشان از تمایل پکن برای اعلام جنگ سرد به آمریکا است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همچنین بر اساس این داده‌ها مشخص شد که ۵.۴ میلیون نفر نیز از پیش نویس این قانون اساسی جدید حمایت کرده‌اند.

خبر مرتبط
ورود زیردریایی اتمی آمریکا به بندر بوسان کره جنوبی

زیردریایی اتمی آمریکا وارد پایگاه دریایی بندر بوسان کره جنوبی شد.

گابریل بوریچ، رئیس جمهوری شیلی گفته که دولتتش روند قانون اساسی را از سر نمی‌گیرد و به اصلاحات فوری دیگر می‌پردازد.

این دومین تلاش ناموفق برای تصویب متن جدید قانون اساسی شیلی بود. در سال ۲۰۲۲، ۶۱.۹ درصد از مردم شیلی به قانون اساسی جدید رای منفی دادند.

قانون اساسی فعلی شیلی در سال ۱۹۸۰ در دوران دیکتاتوری نظامی آگوستو پینوشه به تصویب رسید و بعدا برای حذف مقررات غیردموکراتیک اصلاح شد. در سال ۲۰۱۹، اعتراضات گسترده در شیلی به دلیل ناتوانی در دریافت خدمات آموزشی و بهداشتی رایگان مناسب، حقوق پایین و افزایش تعرفه‌ها به وجود آمد. در نتیجه مذاکرات، دولت و معترضان بر سر تدوین قانون اساسی جدید توافق کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید