هدیه متفاوت اوربان به اردوغان

کدخبر: ۶۱۶۶۳۲
اقتصادنیوز: در جریان سفر رئیس‌جمهور ترکیه به مجارستان، نخست‌وزیر مجارستان به رئیس‌جمهوری ترکیه یک اسب نر سیاه هدیه داد.
هدیه متفاوت اوربان به اردوغان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، یک اسب نر سیاه هدیه داد.

خبر مرتبط
تلاش‌های دیپلماتیک گسترده ترکیه برای آتش‌ بس‌فوری در غزه

اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه طی سخنانی در نشست مشترک خبری با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اظهار داشت: ما از روز اول تلاش‌های دیپلماتیک گسترده ای را برای برقراری آتش‌ بس فوری در غزه و جلوگیری از افزایش درگیری‌ها انجام داده‌ ایم.

طبق گزارش راشا تودی، این اسب متعلق به نژاد «نونیوس»، یک نژاد محلی مجارستانی با رنگ سیاه، عضلانی و استخوانی سنگین است که در گذشته به طور گسترده‌ای به عنوان اسبی پرکاربرد توسط ارتش مجارستان استفاده می‌شد.

خبر مرتبط
ترکش های جنگ غزه به ترکیه/بازی خطرناک اردوغان بر زمینی لغزنده

اقتصادنیوز: به باورگروهی از ناظران، حمایت اردوغان از عملیات الاقصی برای رئیس جمهوری ترکیه در عرصه سیاست داخلی هزینه داشته و در آستانه انتخابات شهرداری ها، موجب شده تا شکاف در ائتلاف تحت رهبری اش عریان شود. علاوه بر این، موضع گیری اردوغان در جنگ غزه، بازیگران غربی را دلسرد کرده و روابط آنکارا با این گروه از کشورها را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار داده است.

ویکتور اوربان در صفحه فیسبوک خود نوشت: «پیشکش یک کشور سوارکار به کشوری دیگر.»​

نخست‌وزیر مجارستان نیز از سوی رئیس‌جمهور ترکیه یک خودرو شاسی‌بلند الکتریکی «تاگ» به عنوان هدیه دریافت کرد. این مدل خودرو ساخت اولین تولیدکننده‌ای است که به طور محلی خودروهای الکتریکی را در ترکیه تولید می‌کند و از سال ۲۰۱۸ فعال است.

اوربان همچنین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بهترین معامله‌ای که تا به حال انجام داده‌ام. برای یک اسب بخار، ۴۳۵ اسب بخار دریافت کردم! به مجارستان خوش آمدید رئیس‌جمهور اردوغان.

رجب طیب اردوغان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با ویکتور اوربان گفت که در جریان مذاکرات در بوداپست، روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، تحولات اوکراین و نوار غزه و سایر پرونده‌های مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده و تاکید کردند که آنها «برای پایان دادن به وحشیگری در غزه تلاش می‌کنند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید