دفاع تمام قد اردوغان از غزه در سازمان همکاری‌های اسلامی

کدخبر: ۶۱۳۸۳۹
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور ترکیه در افتتاحیه سی و نهمین نشست وزیران کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی به دفاع از غزه پرداخت.
دفاع تمام قد اردوغان از غزه در سازمان  همکاری‌های اسلامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در افتتاحیه سی و نهمین نشست وزیران کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی (COMCEC) در استانبول با درود به فلسطینیانی که با وجود حملات غیراخلاقی اسرائیل از میهن خود دفاع می‌کنند، محبت خود را به همه کسانی که در گوشه و کنار جهان برای زندگی مسلمان تلاش می کنند، ابراز کرد.

اردوغان آماده محاکمه «قصاب غزه» شد

اردوغان با اشاره به اینکه نوزادان، کودکان و زنان در حملات اسرائیل به غزه جان خود را از دست دادند، گفت: از هر ۳ نفری که در غزه شهید می شوند، ۲ نفر کودک، نوزاد و زن هستند.۷۳ روزنامه نگار و بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات سازمان ملل در میان قربانیان ظلم و ستم وجود دارند، چنان وضعیتی که سازمان ملل متحد که برای حفظ امنیت و صلح جهانی تأسیس شده است، حتی نمی تواند از کارمندان خود در برابر وحشیگری اسرائیل محافظت کند. ناتوانی نیروهایی که از آزادی های خود دفاع می کنند بدتر است. اروپا و آمریکا به معنای واقعی کلمه از اسرائیل حمایت بی قید و شرط می کنند تا کودکان بیشتری را بکشد، بیمارستان‌ها، مدارس و خانه ها را تخریب کند و خون بیگناه بیشتری بریزد.

سفر مهم اردوغان به قطر/ترکیه برنامه آتش‌بس جدید غزه را به میانجی می‌دهد؟

سال‌ها به همه ما درس دموکراسی و قانون داده بودند

اردوغان با بیان اینکه رسانه‌های بین‌المللی نمی‌توانند حتی یک جمله برای همکاران خود که در غزه کشته شده‌اند بگویند و حتی یک انتقاد هم نمی‌توانند علیه اسرائیل مطرح کنند، گفت: با این حال، آنها سال ها به همه ما درس هایی درباره دموکراسی و قانون داده بودند. آیا آنها نبودند که هر بار که شروع به صحبت می کردند از آزادی مطبوعات صحبت می کردند؟ امروز اما نسبت به قتل عام‌هایی که اسرائیل بی‌رحمانه انجام می‌دهد کور و ناشنوا هستند. کسانی که در حملات اسرائیل جان خود را از دست دادند، ممکن است فلسطینی‌ باشند، اما کسانی که سعی می‌کنند در سکوت از مرگ این همه بی‌گناه بگذرند و حتی به بهانه حماس به آن‌ها مشروعیت دهند، دیگر حتی یک نمی‌توانند یک کلمه از انسانیت بگویند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ۱۲۱ کشور در سازمان ملل می‌گویند« جنگ متوقف شود، دیگر خونریزی نشود.» و از طرف دیگر ۳ تا ۵ کشور به حملات اسرائیل کارت سفید می‌دهند. یک ساختار جهانی وجود دارد که با اراده چند کشور عمل می کند. ساختار فاسد سازمان ملل باید تغییر کند.

اردوغان گفت: سازمان همکاری اسلامی که هدف تأسیس آن دفاع از آرمان فلسطین است، زمینه مهمی را برای انجام مبارزه با یک صدا و یک بدن به ما ارائه می دهد.

او تاکید کرد: غزه سرزمین فلسطینی‌هاست، غزه متعلق به فلسطینی هاست و تا ابد چنین خواهد ماند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اسرائیل یک بار دیگر غزه را اشغال کند.

اردوغان تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم موضوع سلاح‌های هسته‌ای که اسرائیل به وجود آن اعتراف می‌کند فراموش شود. آیا اسرائیل بمب اتمی دارد؟ دارد، اما اگر بپرسید می‌گویند ندارد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: راه صلح در منطقه ما از طریق تشکیل کشور فلسطین می‌گذرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید