اردوغان آماده محاکمه «قصاب غزه» شد

کدخبر: ۶۱۳۸۲۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه نخست‌وزیر اسرائیل به‌عنوان «قصاب غزه» گفت که برای محاکمه او آماده می‌شوند.
اردوغان آماده محاکمه «قصاب غزه» شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، امروز (دوشنبه)‌ ضمن توصیف کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به‌عنوان «قصاب غزه» گفت که برای محاکمه او آماده می‌شوند.

سفر مهم اردوغان به قطر/ترکیه برنامه آتش‌بس جدید غزه را به میانجی می‌دهد؟

اردوغان، طی سخنرانی در کمیته دائمی سازمان همکاری اسلامی گفت: «سازمان ملل قادر به حفظ کارمندان خود در غزه نیست و در محکومیت جنایات اسرائیل بیانیه‌ای صادر نکرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی توضیح داد: «سکوت غرب در مورد هدف قرار دادن خبرنگاران و پرسنل پزشکی در غزه، اسرائیل را به ادامه جنایات خود تشویق می‌کند. با کشورهایی که منبع تصمیم‌گیری در سازمان ملل را کنترل می‌کنند، نمی‌توان به صلح دست یافت و این سیستم باید تغییر کند».

رئیس جمهور ترکیه، با بیان اینکه اسرائیل بمب اتمی دارد اما آن را تکذیب می‌کند، تصریح کرد: «نتانیاهو با عنوان قصاب غزه در تاریخ ماندگار می‌شود و ما در حال آماده شدن برای محاکمه او هستیم».

طبق این گزارش، اردوغان ادامه داد: «نتانیاهو، قصاب غزه، برنامه‌های توسعه طلبانه‌ای دارد که فراتر از غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی است و ما باید با نقشه‌های او مقابله کنیم».

به نوشته آناتولی، وی درباره کمک‌های ترکیه به نوار غزه گفت: «ما کمک‌های پزشکی و بشردوستانه را به غزه فرستادیم و ده‌ها نفر را برای درمان در ترکیه دریافت کردیم».

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه اظهارات نفرت‌پراکنی علیه اسلام را نباید پذیرفت، تاکید کرد: «غرب سوزاندن قرآن کریم را آزادی بیان می‌داند اما جنایات در نوار غزه را نمی‌بیند».

اردوغان همچنین افزود: «ما چشم‌اندازی برای بحث در مورد راهبردهای جدید، از جمله محاکمه مسئولان اسرائیلی قتل عام در نوار غزه داریم».

پیش از این نیز وزارت خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه گفت که اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه، قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را کاملا نادیده می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید