گزارش رسانه‌های عبری از هزینه گزاف جنگ برای اسرائیل

کدخبر: ۶۱۷۹۳۰
اقتصادنیوز: تعدادی از رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که هزینه‌های جنگ غزه بسیار بالا بوده و با کل بودجه امنیتی سالانه اسرائیل برابری می‌کند.
گزارش رسانه‌های عبری از هزینه گزاف جنگ برای اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، برخی رسانه‌های اسرائیل امروز دوشنبه فاش کردند که هزینه جنگی که از هفتم اکتبر آغاز شد، تاکنون به ۶۵ میلیارد شکِل (واحد پول اسرائیل) رسیده و این مبلغ هنگفت با کل بودجه امنیتی سالانه این رژیم برابر است.

خبر مرتبط
واکنش ایران به قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره جنگ غزه/بی‌محتوا و غیرقابل اجراست

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به قطعنامه اخیرشورای امنیت سازمان ملل در مورد جنگ غزه گفت: قطعنامه تصویب شده یک قطعنامه بی‌محتوا و غیرقابل اجراست.

این رسانه‌ها گزارش دادند، هزینه ۶۵ میلیارد شکلی جنگ بدون کمک‌های آمریکا اعلام شده‌است، آمریکا تاکنون ۲۳۰ فروند هواپیمای باری و ۲۰ فروند کشتی حامل مهمات برای نیروی هوایی و نیز خمپاره و توپ و خودروهای زرهی و سایر تجهیزات جنگی فرستاده‌است.

خبر مرتبط
افشاگری وحشتناک درباره شکنجه اسرا در زندان‌های اسرائیل

اقتصادنیوز: باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد که گزارش‌های متعددی از شکنجه‌های هولناک اسرای فلسطینی‌ در زندان‌های ارتش اسرائیل دریافت کرد.

رسانه‌های یاد شده اعلام کردند که تل‌آویو در حال مدیریت اقتصاد جنگ است و حتی یکی از مسوولان امنیتی این رژیم اعتراف کرد: ارتش از بسیاری از مهماتی که داشت، در همان ابتدای جنگ استفاده کرد و مجبور شد انبارهای خود را دوباره پر کند، «این تهدید بسیار جدی‌تر از آنی بود که ما تخمین می‌زدیم».

همچنین رسانه‌های مذکور گزارش دادند، هزینه‌های سنگین ارتش به بخش نیروهای ذخیره اختصاص یافت که تعدادشان از ۲۵۰ هزار سرباز زن و مرد فراتر رفت.

این رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شده که فشاری از طرف آمریکا که بخش قابل توجهی از تسلیحات نیروهای ارتش این رژیم را تامین کرده، وجود ندارد، واقعیت این است که ارتش در حال مدیریت اقتصاد جنگ است تا برای تنش احتمالی در جبهه شمالی آماده باشد.

پیشتر روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارشی را منتشر کرد که حاوی داده‌های آماری درباره وضعیت اقتصاد اسرائیل در پی کاهش تعداد کارگران به دلیل آغاز عملیات طوفان الاقصی بود.

در آن گزارش عنوان شد، حدود ۲۰ درصد از ساکنان اراضی اشغالی به دلیل خدمت سربازی و یا انتقال به جای دیگر کار نمی‌کنند و هزینه تحمیل شده به اقتصاد به دلیل نبود کارگران صهیونیستی تا اواسط نوامبر به حدود ۳.۶ میلیارد دلار رسید.

همچنین در این گزارش آمده‌است، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از نیروهای فعال در بخش فناوری به بخش نیروهای ذخیره ارتش فراخوانده شدند.

«وال‌استریت ژورنال» در ادامه نوشت، افق‌های اقتصادی «اسرائیل» تیره و تار شده و بانک «اسرائیل» در ماه گذشته برآوردهای خود برای رشد را پایین آورده‌است.

همچنین این روزنامه آمریکایی در پایان اینگونه ارزیابی کرد که اقتصاد اسرائیل سالانه دو درصد رشد خواهد داشت و این کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی است که رشد سه درصدی برای سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ اعلام شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی