میزان بارش‌ها در این استان 40 درصد کاهش یافته است

کدخبر: ۶۱۸۰۵۶
اقتصادنیوز: مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش 40 درصدی بارشهای امسال استان نسبت به نرمال خبر داد.
میزان بارش‌ها در این استان 40 درصد کاهش یافته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل سیمایی، با اشاره به اینکه میانگین بارش استان در پاییز سال جاری ۵۳.۳ میلیمتر است، تصریح کرد: میانگین بارش استان در مدت مشابه سال گذشته ۵۷.۱ میلیمتر و در بلند مدت نرمال ۸۸.۶ میلیمتر است.

خبر مرتبط
برف و کولاک این جاده کشور را مسدود کرد

اقتصادنیوز: جاده پونل به خلخال به علت بارش برف و عدم وجود ایمنی لازم تا اطلاع ثانوی در حوزه استحفاظی استان گیلان مسدود است.

سیمایی اظهار کرد: بیشترین مقدار بارش در فصل پاییز امسال مربوط به چالدران با ۸۸ میلیمتر و کمترین مقدار مربوط به ارومیه ۲۲.۹ میلیمتر است.

خبر مرتبط
غافلگیری اهالی این شهر در پی سیل و آبگرفتگی شدید+عکس

اقتصادنیوز: آبگرفتگی هفته اخیر در اهواز که به گفته مدیرکل مدیریت بحران این شهر غافلگیرکننده بوده است، حکایت 50 سال پیش را برای اهالی اهواز زنده کرد.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: میانگین دمای استان در آذرماه سال جاری ۴.۶ درجه سلسیوس بود که این مقدار نسبت به سال گذشته که ۴.۴ درجه سلسیوس بود، ۰/۲ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که ۳.۵ درجه سلسیوس می باشد ۱.۱درجه افزایش را نشان می دهد.

وی در خصوص وضعیت بارش های استان در زمستان نیز ادامه داد: بنا به گزارش مرکز ملی اقلیم شناسی بارش استان در زمستان بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر بیشتر از نرمال پیش بینی می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید