واکنش چین به قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره غزه/مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیست

کدخبر: ۶۱۸۰۸۲
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه چین درمورد قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره غزه گفت: «این قطعنامه مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیست».
واکنش چین به قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره غزه/مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار اقدام فوری برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه است، گفت: «این قطعنامه مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیست و شکاف‌هایی را شناسایی کرده است که باید پر شوند.»

خبر مرتبط
هشدار سازمان ملل درباره وضعیت غزه/هیچ جای امنی یافت نمی‌شود

اقتصادنیوز: رئیس تیم دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اظهار داشت که هیچ جای امنی در غزه یافت نمی‌شود و حتی بیمارستان‌ها بمباران می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: «با توجه‌ به وضعیت اضطراری میدانی در فلسطین، چین به این قطعنامه رأی مثبت داد. ضرورت دستیابی به آتش‌بس در محاصره مهم است باتوجه‌به اینکه این یک اولویت مطلق است.»

خبر مرتبط
فاجعه در غزه ادامه دارد/حمله اسرائیل به چندین محور غزه

اقتصادنیوز: هواپیماهای اسرائیل همچنان به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند و درگیری‌های شدیدی نیز در مناطق مختلف بین مقاومت فلسطین و نیروهای اسرائیل شکل گرفته‌ است.

به گزارش آناتولی، نینگ توضیح می‌دهد: «ما امیدواریم که این تصمیم به طور مؤثر اجرا شود، کمک‌های بشردوستانه بیشتری در اسرع‌وقت به غزه برسند و مکانیسم نظارتی برای این منظور ایجاد شود.»

این مقام چینی همچنین تأکید کرد که کشورش «به همکاری با همه طرف‌ها برای توقف فوری درگیری‌ها در غزه و اجرای راه‌حل دو دولتی ادامه خواهد داد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید