دستور وزیر رئیسی درباره کلاس‌های درس

کدخبر: ۶۱۸۶۱۹
اقتصادنیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تراکم زیاد کلاس‌ها در برخی مدارس باید پیگیری شود.
دستور وزیر رئیسی درباره کلاس‌های درس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه این نهاد آموزشی تصویر آینده کشور بوده و هر چه برای تعالی آن بکوشیم کم است، گفت: موضوع تراکم زیاد کلاس‌ها در برخی مدارس باید پیگیری شود از طرفی مقرر شده اموالی از آموزش و پرورش که در دست سایر دستگاه‌ ها است، ظرف یک سال تعیین تکلیف شوند.

وی ضمن تبیین ضرورت احداث اردوگاه ملی و بین المللی شهید  سلیمانی  در شهر کرمان، افزود: امیدواریم در پنجمین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی؛ یعنی دی ماه ۱۴۰۳، فاز اول اردوگاه افتتاح شود و در ۳ سال متوالی به تدریج اعتبارات تامین و ۲ فاز دیگر آن هم تکمیل شود.

صحرایی بیان کرد: اعتبار ساخت این اردوگاه باید از ۳ محل  تامین شود، هم اعتبارات استانی هم اعتبارات مولدسازی و هم از ظرفیت نمایندگان مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی که می‌توانند از شرکت‌های صنعتی_ معدنی کمک بگیرند.

وی گفت: کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد، موضوع بسته رونق استان باید تا پایان دی ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گیرد، کارهای ماده ۲۳ انجام شده  است و  محل تامین اعتبار هم مشخص شده و ۱۰۰ درصد زمین در نظر گرفته شده هم متعلق به اردوگاه است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ساختمان فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بایستی ارزش افزایی و تجاری سازی شود و بخشی از عواید آن صرف ساخت اردوگاه شود.

وی گفت: تحول کمی درد دارد ؛ اما ۸ اقدام تحولی در آموزش و پرورش دولت سیزدهم داریم،  رتبه بندی  با همه تنگناها اجرا شد و ۲۶ درصد حقوق فعلی معلمان از محل اجرای رتبه بندی است، افزایش رتبه های تک رقمی و دو برابر شدن رتبه‌های برتر کنکور بویژه در استان کرمان، مدرسه سازی و آینده سازی که دولت ۶ هزار مدرسه در کشور تا حالا ساخته یا تکمیل کرده است و یک هزار مدرسه هم تا بهمن ۱۴۰۲ آماده می‌شود.

صحرایی  با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی، بیش از ۲ هزار فضای ورزشی در کشور ایجاد شده است، افزود: ساختارسازی یکی از اقدامات مهم این دولت است، سازمان توتک (تعلیم و تربیت کودک) تاسیس شد و آموزش و پرورش متولی مهدکودک‌ها شد و تاسیس باشگاه دانش پژوهان برای انگیزه بخشی به نخبه ها از دیگر اقدامات دولت است.

به گفته صحرایی، بیش از ۵۰ هزار نیرو استخدام  شده،  معلم جدید با سازوکار جدید استخدام شده، دانشگاه فرهنگیان بسیار توسعه یافته و در توسعه متوازن هنرستان ها اقدامات اثربخشی انجام شده، دانش آموزان ما از دیپلم صاحب شغل می‌شوند.

صحرایی تاکید کرد: اقدامات درخشانی در دولت انجام شده است؛ اما گروهی یا خائن هستند یا غافل و یا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند پیشرفت‌ها را ببینند.

ظرفیت خوب مولد سازی

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه آماده همکاری برای تغییر کاربری‌ها هستیم، گفت: در مولدسازی، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و می‌توان از این محل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل اردوگاه شهید سلیمانی تامین شود.

تصویب اعتباری برای اردوگاه شهید سلیمانی

مدیرکل  آموزش و پرورش  استان کرمان نیز در این نشست با درخواست تصویب اعتباری برای اردوگاه شهید سلیمانی گفت: ۱۶ اردوگاه فعال در استان کرمان داریم و در هیچ کدام از آن ها امکان اسکان شبانه دانش آموزان ندارند.

محمدرضا وحیدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: اعتبار آموزش و پرورش استان کرمان طی پارسال ۲۷ میلیارد تومان و امسال به حدود ۴۳ میلیارد تومان رسیده است.

او ادامه داد: طی پارسال ۲ میلیارد تومان برای اردوگاه ها اختصاص یافت و امسال این عدد به ۷.۶ میلیارد تومان رسیده است که باید از محل مولدسازی مبلغی تامین اعتبار کنیم.

عملیات اجرایی اردوگاه شهید سلیمانی آغاز شده است

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این نشست گفت: عملیات اجرایی اردوگاه شهید سلیمانی آغاز شده است و  باید در چند فاز اجرا شود.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش، کارهای اداری اردوگاه شهید سلیمانی را انجام دهد تا بتوانیم در بودجه سال آینده ردیف اعتباری برای آن تعریف کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بر لزوم راه اندازی اردوگاه های متمرکز تاکید کرد و افزود: به جزو منابع دولتی باید از کمک‌های بنگاه‌های اقتصادی استفاده کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید